آتش‌سوزی جنگل‌های خوزستان عمدی و توسط عوامل انسانی رخ داده است

شریعتی گفت: طبق گزارشات ارسالی آتش‌سوزی جنگل‌های خوزستان عمدی بوده و از طریق عوامل انسانی، آتش زدن زمین‌های کشاورزی و برخی اختلافات، دعواها و بی‌احتیاطی‌ها از سوی مالکان باغ‌ها رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (یکشنبه 11 خرداد) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان پیرامون آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های خوزستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته هوای استان میانگین بین نیم تا یک درجه گرم‌تر باشد و این امر مراقبت بیشتری را می‌طلبد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی در برخی جنگل‌های خوزستان افزود: طبق گزارشات ارسالی این آتش‌سوزی عمدی بوده و از طریق عوامل انسانی و آتش زدن زمین‌های کشاورزی و برخی اختلافات، دعواها و بی‌احتیاطی‌ها از سوی مالکان باغ‌ها رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در خسرج، حمیدیه، شوش، لالی، اندیکا و گتوند مهار و کنترل شده است اضافه کرد: در منطقه خائیز در حوزه خوزستان آتش را مهار و به حوزه کهگیلویه‌وبویراحمد هم کمک‌هایی جهت مهار آتش ارائه کردیم و در این راستا سه هلیکوپتر را به این استان اعزام و امکاناتی را در اختیار آنها قرار دادیم.

 

شریعتی تصریح کرد: دیروز به خاطر وجود باد و طوفان، آتش در منطقه جغرافیایی خائیز بهبهان مجدد شغله‌ور شد؛ همه امکانات برای مهار آتش بسیح شدند و تا امروز صبح عمده آن مهار شده و قسمت جزئی از آن باقی مانده است؛ همه پای کار هستند تا آتش را مهار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مصوب شده همه فرمانداران دو هفته یک بار کمیته مدیریت بحران را تشکیل دهند و امکانات لازم را بسیج کنند و آمادگی داشته باشند که اگر شهرستانی نیاز به کمک داشت به محض اعلام آمادگی داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی هم موظف شدند در سازمان‌های مربوطه جلسات مدیرت بحران را تشکیل دهند و امکانات لازم را آماده و لیست‌بندی شده داشته باشند که در صورت نیاز فورا بتوانند اقدامات کمکی را انجام دهند.

 

وی در پایان یاد آور شد: دادستانی هم بنا شده اطلاعیه‌ای ارائه دهد و اعلام کند با کسانی که باعث آتش‌سوزی جنگل‌ها که سرمایه ملی کشور هستند، می‌شوند به شدت برخورد کرده و بیشترین مجازاتی که قانون اجازه می‌دهد را برای خاطیان در نظر بگیرد و در این زمینه هیچ مسامحه‌ای نشود.

 

کد خبر 934165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha