آغاز مرمت روستای «نوبندگان» با هدف تشویق ادامه زندگی ساکنان روستایی

نصیری گفت: بافت تاریخی روستایی «نوبندگان» فسا با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی و با هدف جلوگیری از خالی شدن روستاهایی و تشویق ساکنان روستایی به ادامه زندگی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا نصیری»، امروز (یکشنبه 11 خرداد) از مرمت جداره های بافت تاریخی روستایی در فسا خبر داد و به خبرنگاران گفت: جداره های بافت تاریخی روستایی در فاز سوم مرمت و جداره سازی بافت تاریخی روستایی «نوبندگان» از خرداد امسال آغاز شده است.

معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این مرمت با بیش از 1675 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: هدف از انجام این مرمت، تشویق ساکنان روستایی به ادامه زندگی در مناطق روستایی و جلوگیری از خالی شدن روستاهایی است که می توانند به مناطق هدف گردشگری تبدیل شوند.

نصیری با ذکر انجام عملیات مرمتی این روستا، بیان می کند: اجرای تعمیرات استحکام بخشی، تراشیدن اندود سیمان و کاهگل فرسوده از روی دیواره ها، احیاء سردر و تعمیرات بخش های سنگی و آجری سردرهای ورودی خانه های این بافت روستایی و ... از اقداماتی است که در مرمت «نوبندگان» فسا صورت می پذیرد.

کد خبر 934166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha