امام زمان(عج) رحمه للعالمین است/ ابنیه و آثار شرک و نفاق را از بین می‌برد

یک مفسر قرآن گفت: هیچ حدیث معتبری درباره اینکه امام زمان(عج) بعد از ظهور گردن همه را می‌زنند، در منابع معتبر شیعی وجود ندارد، بالعکس پیامبر(ص)، ایشان را شبیه‌ترین خلق به خود معرفی کرده‌اند، پیامبری که قرآن از وی به رحمه للعالمین تعبیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان،، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» درباره «حقیقت ظهور»، اظهار کرد: درباره اینکه می گویند امام زمان(عج) بیایند گردن همه را می زنند و نهر خون راه می افتد و بعضا هم گفته شده همه آخوندها را می کشند، هیچ حدیث معتبری در منابع شیعه نیست.

 

این مفسر قرآن ادامه داد: این حدیث توسط سه تن نقل شده که هر سه به تصریح تاریخ از دروغگویان هستند؛ آنها عبارتند از محمدبن علی کوفی که در روایات آمده تاریخ منقول او سراسر دروغ است، احمدبن محمد ایازی که مجهول الهویه است در حالی که برای اعتقاد و عمل بر اساس حدیث باید از نظر سلسله مراتب حدیثی اتقان و اعتبار وجود داشته باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: جریان انحرافی واقفیه هم چنین ادعایی دارند، اینها متوقف در امامت حضرت موسی بن جعفر(ع) هستند. دلیل این توقف هم آن است که امام کاظم(ع) نماینده ای داشتند که وجوهات شرعی را جمع آوری می کرد و برای حضرت(ع) می فرستاد، این نماینده بعد از شهادت ایشان اگر امامت حضرت رضا(ع) را می پذیرفت باید وجوهات را به امام(ع) تحویل می داد لذا امامت حضرت علی بن موسی(ع) را انکار کرد تا چنین نکند! امام رضا(ع) این جریان و سران آن را نفرین کرده اند.

 

حجت الاسلام قرائتی در ادامه بیان کرد: در جریان انقلاب اسلامی هم به قول مرحوم پرورش برخی واقفیه هستند چنان که امام خمینی(ره) را قبول دارند و مقام معظم رهبری را نه!! عده ای هم در احکام متوقف هستند مثلا خمس می پردازند، اما به حجاب پایبند نیستند، یا حجاب دارند اما اهل خمس نیستند و سر یک مسئله می ایستند.

 

وی با بیان اینکه بنابراین در منابع معتبر شیعی روایتی مبنی بر کشتارهای امام مهدی(عج) وجود ندارد، گفت: اما در این منابع روایتی از پیامبر(ص) است که فرمودند: مهدی(ع) از نسل من است، اسم او اسم من است کنیه او کنیه من است و شبیه ترین مردم در خَلق و خُلق به من است. قرآن درباره اخلاق پیامبر(ص) می فرماید: «إِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظيمٍ» و نیز در معرفی ایشان بیان می دارد: «وَ ما ارسلناکَ الا رحمه للعالمین».

 

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه نباید با دیدن یک روایت اعتقادات ما تضعیف شود، تاکید کرد: حضرت مهدی(عج) سران کفر را از میان برمی دارند چنان که قرآن می فرماید: «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ»، همانطور که امام خمینی(ره) پس از انقلاب چنین کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دعای ندبه می خوانیم: «أَيْنَ هَادِمُ أَبْنِيَةِ الشِّرْكِ وَ النِّفَاقِ»، «أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیاءِ» این یعنی امام زمان(عج) پایه و آثار شرک و نفاق را می زدایند و قتل عام توسط امام مهدی(عج) کذب است.

 

گفتنی است، این سخنان در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» که به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اجرا شد، ایراد شده است.

 

 

کد خبر 934354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha