۳۱۱ هزار ماسک در کارگاه های فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تولید شد

خوشایند گفت: تاکنون ۳۱۱ هزار و ۳۶۹ عدد ماسک و ۹۳۹ گان در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تولید شده است.

«حسین خوشایند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، تاکنون 311 هزار و 369 عدد ماسک و 939 گان در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تولید شده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و افزایش تقاضای ماسک، با همکاری مراکز دولتی و خصوصی فعال در حوزه خیاطی، تولید ماسک و گان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، در دو بخش دولتی و خصوصی آغاز شد ولی هم اکنون به دلیل اشباع بازار تولید کمتر شده است.

 

خوشایند بیان کرد: هم اکنون 35 کارگاه آموزش فنی و حرفه ای «10 کارگاه دولتی و 25 کارگاه آموزش آزاد و غیر دولتی» با 35 مربی در حال تولید ماسک و گان هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه ها به دلیل اشباع بازار در خصوص اقلام بهداشتی مانند ماسک و گان تقریبا نیمه تعطیل شده اند و هم اکنون فعالیت کارگاه ها کم شده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: اقلام بهداشتی تولید شده با همکاری بسیج سازندگی و شبکه بهداشت و درمان، در کارگاه های فنی و حرفه ای استان، بعد از استریل بین شهرستان های استان توزیع می شود.

 

خوشایند با بیان اینکه ماسک های بهداشتی، کاورهای بخش قرنطینه بیمارستانی و دیگر اقلام مورد نیاز به صورت روزانه تولید می شود، گفت: این اقلام بعد از تولید در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرهای استان قرار می گیرد.

 

وی ضمن تشکر از کادر درمان، پزشکان و مدافعان سلامت، بیان کرد: مجموعه فنی و حرفه ای استان برای قطع زنجیره کرونا، با بهره گیری از مهارت، در خدمت سلامت اقشار مختلف جامعه است.

 

کد خبر 934408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha