آموزش غیر حضوری در سال های بعد نیز ادامه می یابد

زارعی از برگزاری نوبت دوم امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم و همچنین آغاز ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اسحق زارعی » در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به بحث کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، کلیه کلاس های درس این ناحیه از اواخر بهمن ماه سال گذشته به صورت مجازی تشکیل گردید و اکثر آزمون های مدارس به صورت آنلاین و از طریق برنامه "شاد" و بر روی تبلت و تلفن های همراه انجام شد و تنها پایه های نهم و دوازدهم به دلیل حساس بودن آن به صورت حضوری و با رعایت تمامی جوانب بهداشتی برگزار می شود.


وی تصریح کرد: آموزگاران و همکاران ما در این ایامی که درگیر ویروس کرونا بودیم شاهکار کردند و اجازه ندادند که آموزش تعطیل شود. هر چند کلاس ها بسته شد اما تمام منازل به مدرسه تبدیل گردید. ابتدا شبکه آموزش سیما تدریس دانش آموزان مقاطع مختلف را آغاز کرد و در ادامه نیز برنامه "شاد" راه اندازی شد و آموزش ها از این طریق انجام شد. هر چند دانش آموزان برخی مناطق صعب العبور و دوردست که فاقد اینترنت بودند نتوانستند به خوبی از این برنامه استفاده کنند اما می توان گفت 85 درصد دانش آموزان از طریق فضای مجازی آموزش ها را فرا گرفتندو به بقیه دانش آموزان نیز با شیوه های دیگر آموزش دادیم.


 مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس خاطر نشان کرد: تجربه ای که از این شیوه آموزش به دست آمد باعث شد تصمیم گرفته شود که  آموزش غیر حضوری در سال های بعد نیز ادامه داشته باشد. 


وی گفت: 50 مدرسه ناحیه یک فاقد کامپیوتر و چاپگر بودند که این تجهیزات را برای این 50 مدرسه فراهم کردیم. همچنین 29 مدرسه نیز از اینترنت محروم بودند که مبلغ 15 میلیون ریال به حساب هر یک از این مدارس واریز کردیم تا بتوانند اینترنت را برای خود تهیه کنند.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس  در ادامه از آغاز برنامه ثبت نام دانش آموزان مدارس ناحیه یک بندرعباس در راستای پروژه مهر ۱۴۰۰-۱۳۹۹، نیز خبر داد.


زارعی گفت: ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید مطابق شیوه نامه ثبت نام از یکم خردادماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.


وی افزود: ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدایی از یکم خرداد ماه آغاز شده و اولیاء محترم می توانند با رعایت نکات بهداشتی و منطقه جغرافیایی محل سکونت شان جهت ثبت نام به مدارس مراجعه نمایند. 


زارعی خاطر نشان کرد: ثبت نام در مدارس متوسطه اول و دوم با توجه به اعلام نشدن نتایج؛ در پایه های هفتم و‌ دهم همراه با اعلام نتیجه پایه ششم و نهم و در دیگر پایه ها نیز ثبت نام پس از اعلام نتایج نوبت دوم پایه قبلی آغاز خواهد شد.


وی در خصوص ثبت نام در مدارس شاهد نیز تصریح کرد: زمان نام نویسی در مدارس شاهد ابتدایی از اول خرداد ماه تا ۱۷ خرداد، در پایه هفتم مقطع متوسطه از اول خرداد لغایت ۱۴ تیر و‌ در پایه دهم متوسطه نیز از ۵ تیر ماه  تا ۲۱ تیر می باشد و متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت نام شاهد به آدرس:  saja.medu.ir نام نویسی کنند.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در پایان اظهار داشت: به منظور رفاه حال دانش آموزان و اولیا و جلوگیری از ابتلا به بیماری در شرایط موجود، تمهیدات لازم با استفاده از ظرفیت های فن آوری در زمینه ثبت نام از طریق سامانه به صورت غیر حضوری صورت می پذیرد.

 

 

کد خبر 934543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha