۱۴ خرداد فرصتی ارزشمند برای توجه به اندیشه ‌های امام(ره) است

حیدری گفت: ۱۴ خرداد فرصتی ارزشمند برای گرامیداشت و توجه به اندیشه‌ها و راهبردهای امام(ره) به ویژه راهبردهایی بنیادین ایشان در تشکیل حکومت و توجه به جمهوریت، اسلامیت، تعیین حق سرنوشت و اینکه «میزان رای ملت» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» امروز(۱۲ خرداد) در نود و سومین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه کلانشهرها، متاثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، با تنگناهای جدی مواجهند و از مجلس محترم انتظار داریم به این حوزه توجه ویژه و خاصی داشته باشند، گفت:«منابع پایدار شهرداری‌ها» و «مدیریت یکپارچه شهری» از جمله مطالباتی بوده که شوراهای سراسر کشور از دوره قبل مجلس داشته‌اند؛ بخش‌هایی از این موضوع پیش رفته و بخش‌هایی نیز باقی‌مانده که امیدواریم در دوره جدید به آن پرداخته شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد ۱۴ خردادماه ۱۳۶۸، یکی از تلخ‌ترین روزها برای ملت ایران بوده است، گفت: بدون شک از دست دادن معمار یک انقلاب تاریخی و بزرگ، آن هم با سبک زندگی و مرام و مشی بی‌بدیل، بسیار سخت و رنج‌آور بود.

 

وی حضور پرشور و حماسی در مراسم تشییع پیکر بنیانگذار کبیر انقلاب را در تاریخ بی‌نظیر دانست و افزود: ۱۴ خرداد فرصتی ارزشمند برای گرامیداشت و توجه به اندیشه‌ها و راهبردهای امام(ره) به ویژه راهبردهایی بنیادین ایشان در تشکیل حکومت و توجه به جمهوریت، اسلامیت، تعیین حق سرنوشت و اینکه «میزان رای ملت» است.

 

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، زنگ خطری بود که امام‌(ره) نسبت به آن هشدار داده‌اند و باید تدبیر مناسب در این خصوص اندیشیده شود، گفت:ما خود را متعهد به راه امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی می‌دانیم و اندیشه‌ها و تاکیدات ایشان پیوسته باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس شورای شهر با بیان اینکه حمل‌ونقل پاک یکی از موضوعات مورد توجه در کشورهای توسعه یافته بوده و شورای پنجم نیز از نخستین روزهای فعالیت خود پیوسته به آن تاکید داشته است، افزود:تا آخر سال ۱۳۹۸، ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شده و احداث ۴۰ کیلومتر دیگر هم در دستورکار سال جاری قرار دارد.

 

وی به قیام خونین ۱۵ خرداد، در پی بازداشت امام‌خوینی(ره) پرداخت و آن را نقطه عطفی در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در این روز جنبشی کاملا مردمی و اثرگذار شکل گرفت و شهدای زیادی هم تقدیم انقلاب شد؛ ۱۵ خرداد، نقطه آغازی برای حرکت‌های انقلابی شد.

 

حیدری با بیان اینکه محیط زیست، یکی از بحث‌های مهم زندگی بشری و دغدغه اندیشمندان و دلسوزان حیات بشری است، گفت: دخالت بشر، سبک زندگی و ورود تکنولوژی‌های جدید نیز نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به نقش‌آفرینی جهادی و بسزای مردم در قالب طرح مواسات و همدلی، که براساس تاکیدات مقام معظم رهبری شکل گرفت، گفت: فقر موضوعی چندبعدی و ساختاری است و ما در مدیریت شهری مشهد با عزم جدی در جهت مقابله با این پدیده گام برداشته‌ایم و حتی از دستگاه‌های دخیل در این حوزه که به درستی ایفای نقش نکرده‌اند، گلایه داریم.

کد خبر 934561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha