کشت چغندر قند در تناوب با جو در دستور کار است

رحیمی گفت: کشت هزار هکتار چغندر قند در تناوب و پس از برداشت جو برنامه ریزی شده و به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیز رحیمی»، امروز (دوشنبه 12 خرداد) کشت چغندر قند در تناوب با جو در دستور کار جهاد کشاورزی مرودت خبر داد و به خبرنگاران گفت: کشت هزار هکتار چغندر قند در تناوب و پس از برداشت جو برنامه ریزی شده و به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها ابلاغ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: کشت معمول چغندر قند در مرودشت از اسفند آغاز می شود و تا اردیبهشت ادامه دارد و برای توسعه کشت چغندر قند در شهرستان و با هماهنگی با کارخانه قند مرودشت، کشت چغندر پس از برداشت جو در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که به کشت چغندر قند در تناوب با جو اقدام کنند، مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می گیرند و خرید نقدی، اختصاص پیش پرداخت (2 تا سه میلیون تومان)، اختصاص کود، بذر  و سم به کشاورزان طرف قرارداد از جمله اقدامات حمایتی خواهد بود.

رحیمی با اشاره به اینکه در سال های گذشته نیز کشت چغندر قند پس از برداشت جو در شهرستان انجام شده و عملکرد قابل قبولی داشته است، تصریح کرد: با وجود بذرهای «هیبرید ایرانی و خارجی»، عملکرد 50 تا 60 تن در این نوع کشت قابل انتظار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت کشت چغندر قند در تناوب زراعی و افزایش قیمت تضمینی چغندر قند در سال جاری بر ضرورت افزایش سطح زیر کشت چغندر قند تاکید کرد.

کد خبر 934585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha