بیمه و مالیات از شرکت های دانش بنیان اخذ نشود

ستاری گفت: مباحث مالیات و بیمه شرکت های دانش بنیان قانون دارد، لذا باید این موارد طبق تفاهم های انجام شده صورت بگیرد، در این خصوص نباید از شرکت‌های دانش بنیان هزینه ای اخذ شود.

 شبستان از بیرجند،«سورنا ستاری» عصر امروز (12 خرداد) در نشست اقتصادی دانش بنیاد و جهش تولید خراسان جنوبی اظهار داشت: تفاهم نامه های خوبی در بحث زیرساخت های شرکت های دانش بنیان برای مراکز رشد شهرستان های بیرجند، فردوس و طبس انجام و این مراکز امروز افتتاح شد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه  چنانچه ساختمان های آماده ای در استان باشد برای پرداخت هزینه های بازسازی همکاری خواهد شد، گفت: زیرساخت های این شرکت ها با وجود ساختمان های آماده مهیا می شود.

 

وی در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی برخی شرکت های دانش بنیان استان در  بحث مالیات و بیمه گفت: مباحث مالیات و بیمه قانون دارد، لذا باید این موارد طبق تفاهم های انجام شده صورت بگیرد، در این خصوص نباید از شرکت‌های دانش بنیان هزینه ای اخذ شود.

 

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ تامین اجتماعی شعبه مخصوص برای شرکت های دانش بنیان دایرکرده است، گفت: تامین اجتماعی باید  به این تبصره ها آشنایی داشته باشند، لذا این کار در استان خراسان جنوبی هم برای رفع مشکلات مالیات و بیمه تامین اجتماعی می تواند دنبال شود.

 

 وی با اشاره به این موضوع که ممکن است ارزیاب بیمه که کار شرکت دانش بنیان را انجام داده در حوزه صنعت یا معدن نیز کار کرده باشد؛ گفت: اما باید از ارزیاب شرکت های دانش بنیان خاص برای هر حوزه استفاده شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در  مورد مشکل سربازی فعالان حوزه دانش بنیان تصریح کرد: بیش از 2هزار سرباز هم اکنون در شرکت های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند که این مورد از الطاف مقام معظم رهبری است.

 

ستاری ادامه داد: اینکه سربازی در بخش خصوصی  داشته باشیم، سابقه نداشته است، اما با این حمایت بزرگ رهبری که از شرکت های دانش بنیان شده است، 2 هزار سرباز  در شرکت های دانش بنیان داریم.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان است، گفت: برای حل این مهم باید صندوق های پژوهش و فناوری در استان خراسان جنوبی تقویت شوند ولی این موضوع را از محل خط اعتباری این موضوع پیگیری خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: در بحث هزینه‌های مراکز رشد استان خراسان جنوبی هم هر چه تفاهم منعقد شده است سریع پرداخت خواهد شد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در صندوق های پژوهش و فناوری سودآور است، گفت: این سرمایه گذاری به تقویت این صندوق ها در استان هایی مانند خراسان جنوبی کمک می کند.

کد خبر 934649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha