خسارت یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریالی شیوع کرونا به واحدهای کشاورزی قزوین

خمسه گفت: واحدهای کشاورزی استان قزوین به جز بخش دام و طیور در پی شیوع کرونا یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان  قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: بر اساس بررسی های به عمل آمده، این میزان خسارت به 249 واحد کشاورزی استان قزوین وارد آمده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: 60 مورد از واحدهای خسارت دیده کشاورزی مربوط به صنایع غذایی و تبدیلی هستند35 مورد به استخرهای پرورش ماهیان خوراکی و همچنین 35 مورد هم به واحدهای پرورش ماهیان زینتی اختصاص دارند.

 

وی اضافه کرد: 19 واحد گلخانه ای، 11 واحد تولید گیاهان دارویی، 10 واحد فرآوری زیتون و 6 واحد تولید قارچ خوراکی هم در بین واحدهای کشاورزی قزوین که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند، هستند.

 

خمسه اعلام کرد: صنایع مربوط به خوراک دام و 6 واحد سردخانه ای به همراه 32 طرح آب و خاک از دیگر واحدها و طرح های کشاورزی استان قزوین هستند که به دنبال شیوع کرونا دچار خسارت شدند.

 

وی گفت: تولید سه مورد از واحدهای یاد شده در بخش تولیدات گیاهان دارویی و گل های شاخه بریده در این ایام متوقف شده است و همچنین سایر واحدها هم با افت تولید 20 تا 50 درصدی مواجه شدند و همچنین برخی از آنها هم با عدم فروش محصول و کاهش فروش روبرو شده اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: تلاش داریم تا با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره و همچنین استمهال بدهی های مالیاتی و بیمه ای و بانکی این واحدها، به آنها برای جبران خسارات وارد شده کمک کنیم.

کد خبر 934730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha