میانگین سرانه فضاهای فرهنگی در استان ۲۰ درصد میانگین کشوری است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: میانگین سرانه فضاهای فرهنگی در کشور نیم متر مربع بوده ولی متأسفانه مجموع این فضاها در استان یک دهم متر مربع یعنی ۲۰ درصد متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «علی فرخزاد» در جلسه توسعه فضاهای فرهنگی استان بیان کرد: استاندارد سرانه فضاهای فرهنگی ۲ متر مربع تعریف شده است و باید با استفاده از زمین‌های با کاربری فرهنگی که در طرح‌های تفصیلی شهرهای استان پیش بینی شده‌اند برای رفع این کمبود تلاش کنیم.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: بنابر تقاضای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جلسه با حضور مسئولان شهرداری و شورای قزوین، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران شهرستان ‌های مختلف و اداره راه و شهرسازی تشکیل شد و تصمیمات خوبی برای اولویت بندی در این زمینه اتخاذ گردید.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهرک مهرگان هیچ فضای فرهنگی و کتابخانه ‌ای وجود ندارد قرار بر این شد که در اولویت اول افزایش سرانه فرهنگی قرار گیرد و با مشارکت راه و شهرسازی، شهرداری، فرمانداری البرز و سازمان برنامه ریزی و مدیریت یک باب کتابخانه و مجتمع فرهنگی در این شهرک احداث شود.

 

فرخزاد اضافه کرد: در این جلسه تقسیم بندی و تأمین منابع مالی آن صورت گرفت و قرار شد از امسال کار شروع شده و در یک برنامه ۲ ساله بتوانیم طرح را افتتاح کنیم.

 

وی با اشاره به طرح ‌های نیمه کاره فرهنگی در استان، توضیح داد: یکی از این طرح‌های قدیمی در قزوین مجموعه تالار شهر است که با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت‌ های موجود قرار شد از طریق ماده ۲۷ قانون خصوصی سازی به شهرداری قزوین واگذار شود و موافقت شورای شهر قزوین هم در این زمینه وجود دارد.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: احداث کتابخانه مرکزی قزوین هم مورد درخواست اداره کل امور کتابخانه‌های استان بود که تکمیل و بهره برداری از یک زمین 6 هزار و 500 متری که از سال ‌های گذشته در این زمینه اختصاص داده شده و به دلیل کمبود اعتبارات متوقف مانده بود مورد بحث قرار گرفت.

 

وی اعلام کرد:۲ راهکار برای این طرح پیش بینی کردیم که یا بخشی از زمین را برای تأمین منابع واگذار کنیم یا اینکه آن را در قالب یک مجتمع کتابخانه و بخش تجاری از طریق جذب سرمایه گذار به اتمام برسانیم.

 

فرخزاد گفت: در سایر شهرهای استان از جمله بوئین زهرا، نرجه، سگزآباد و آبیک هم طرح‌های نیمه کاره کتابخانه وجود داشت که منابع مالی آن را از راه‌ های مختلف پیش بینی کرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم فرمانداران و مدیران کل کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم مصوبات این جلسات را پیگیری کنند تا این طرح‌ها هرچه سریع تر به بهره برداری برسند.

 

کد خبر 934740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha