اطلس قرآنی در گلستان تدوین می شود

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد با اشاره به تدوین اطلس قرآنی در گلستان، گفت: برای داشتن نقشه جامع و برنامه ریزی دقیق در حوزه قرآن باید اطلس قرآنی کامل و تعریف شده در استان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «نورالله ولی نژاد» در دیدار با جامعی معاون تعلیم و تربیت و حجت‌الاسلام شفیعی مدیر امور استانهای سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه گلستان استان اقوام است، گفت: از ۲۴ قومیت کشور، ۱۶ قومیت در استان گلستان زندگی می‌کنند و تعامل و سازگاری خوبی بین آنها برقرار است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اطلس قرآنی در گلستان ایجاد خواهد شد، افزود: برای داشتن نقشه جامع و برنامه ریزی دقیق در حوزه قرآنی باید اطلس قرآن کامل و تعریف شده در استان داشته باشیم.

 

وی اظهارداشت: برای هر ۱۰ هزار نفر در گلستان باید یک موسسه قرآنی داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف به ۱۹۰ موسسه در استان نیاز است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: به ازای هر ۵ هزار نفر در گلستان یک خانه قرآنی نیاز است و با این حساب به ۳۸۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان نیاز داریم.

 

وی، جلسات قرآنی خانگی را سرمایه های معنوی جامعه دانست و گفت: برخی از استعدادهای قرآنی در همین جلسات خانگی رشد پیدا می‌کنند و شکوفا می شوند.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد افزود: ۳۰۰ روحانی در شهر و روستاهای استان مشغول فعالیت هستند و انشالله بتوانیم با همراهی آنان محلات را از منظر قرآنی ساختارمند کنیم.

 

حجت‌الاسلام شفیعی معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم نیز با اشاره به ضرورت و شیوه اجرایی طرح تربیت قرآنی نورالثقلین، گفت: ۸۰ هزار مسجد در کشور، تلاوت قرآن را به صورت شبانه روز پخش می‌کنند.

 

وی در خصوص ایجاد شبکه های قرآنی افزود: برای تحقق اهداف این نهضت پایدار، از ظرفیت فرهیختگان و بانیان قرآنی، سامانه های رسانه ای، فضای مجازی، کانونها، فعالیت های هنری استفاده می‌کنیم.

 

 

 

کد خبر 934760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha