اقشار کم برخودار در نگاه امام (ره) رکن اصلی انقلاب هستند

آیت الله عالمی گفت: در نگاه امام (ره) رسیدگی به مستضعفان از شاهکارهای اصلی و رکن نظام جمهوری اسلامی است و اقشار زحمتکش و کم برخوردار جامعه را رکن اصلی انقلاب هستند و خود را خادم آنها می داند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی در شرایطی از تاریخ که بلوک شرق و غرب بر مبانی و تفکرات لیبرالیسم و مادی گرایی تاکید داشتند با تکیه بر قرآن بعنوان یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی و قدرت و خواست مردم مکتب انقلاب اسلامی را بر پایه اسلام ناب محمدی احیاء کرد که امروز پس از گذشت قریب به چهل و اندی از تاسیس جمهوری اسلامی همچنان به عنوان یکی از مکاتب ماندگار قله های پیشرفت و توسعه را طی می کند در همین باره گفتگویی با آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان در مورد سالروز رحلت امام خمینی (ره) به شرح زیر ارایه می شود.

 

چگونه می توانیم راه و تفکر امام خمینی (ره) را ترویج کنیم؟

اندیشه ها و رهنمودهای امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن در جایگاه رهبریت رسمی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و مطالبی نیز در جایگاه یک مجتهد مرجع تقلید جامع الشرایط عنوان شده است که تمامی آنها به اعتقاد بنده به هم پیوند دارد و اگر می خواهیم راه و مکتب امام را ترویج و تعقیب کنیم، باید به تمام موارد و عناصر رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی توجه کنیم.

 

چگونه می توانیم از تفکرات و نظرات امام (ره) در جامعه امروز استفاده کنیم؟

شرایط جامعه با توجه به گذشت زمان نسبت به گذشته تغییر کرده است. ما باید نسبت به این تفاوت ها از فرمایشات و وصیت نامه امام خمینی (ره) حداکثر استفاده را داشته باشیم. امروز به اعتقاد من در رهنمودهای حضرت امام یک سلسله امهاتی در بیانات ایشان وجود دارد که باید همیشه نصب العین همگان در جامعه باشد. اگر این موارد همیشه نصب العین قرار گیرند، عبور از مشکلات در جامعه برای ما و کشور آسان می شود.

 

کدام بخش از وصایای امام (ره) باید در جامعه امروز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد؟

از جمله مواردی که در فرمایشات امام (ره) به عنوان امهات به حساب می آید و بسیار مشهور برجسته مطرح شده، آن است که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشورتان آسیب نبیند. این امر حقیقی است که اکنون به خوبی ما شاهد آن هستیم.

 

در شرایط بحران و بیماری مانند شیوع ویروس کرونا کدام بخش از وصایای امام (ره) باید مورد توجه قرار گیرد؟

با توجه به شرایطی که اکنون در کشور ما به وجود آمده است و در دنیا با توجه به شیوع کرونا و مصیبت هایی که برای مردم به وجود آمده شاهدیم که در ثروتمندترین کشورهای دنیا یعنی آمریکا مردم برای تامین شکم خود به جان یکدیگر افتاده اند و به فروشگاه ها حمله می کنند. در کشوری مانند کشور ما با رهنمودی که ولی فقیه جامعه ارایه می دهد نه اینکه نیازمندان برای تامین نیاز خودشان اقدام نمی کنند بلکه توانمندان به در خانه نیازمندان می روند و این تفاوت اساسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی است.

کمک به مردم مستضعف برای آحاد مردم ما به خوبی روشن است. ما باید یاد امام را همیشه در دل نگاه داریم و از این رهنمودهای امام در شرایط فعلی کشور استفاده کنیم و همیشه حالت خشم و انزجار خود را در مقابل استکبار و استعمار حفظ کنیم.

در فرمایشات امام (ره) رسیدگی به مستضعفان از شاهکارهای اصلی و رکن نظام جمهوری اسلامی و انقلاب عنوان است. امام (ره) نگاه شان نسبت به محرومان و نیازمندان همواره وجود داشته است و در نهایت مستضعفان را صاحب انقلاب می دانند. امام خمینی (ره) اقشار زحمتکش و کم برخوردار جامعه را رکن اصلی انقلاب عنوان کرده و خود را خادم آنها می داند و تمام مسئولان را نیز خدمتگزار آنها معرفی می کند.

 

سفارش امام خمینی(ره) در برخورد با دشمنان بفرمایید؟

امروز شجاعت، ایستادگی و نترسیدن از دشمن کار را به اینجا می رساند که دشمن عقب نشینی  می کند. آمریکا وقتی دید که جمهوری اسلامی ایران در برابر او قدرتمندانه می ایستد و هیچ تعدی ای را بدون پاسخ نمی گذارد، عقب نشینی کرده و ما به اهداف خود رسیدیم. همچنین در ابعاد دیگر نیز طبق تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این روش به کار گرفته می شود.

 

مفسر اصلی رهنمودهای امام خمینی (ره) در جامعه امروز بر عهده چه کسی است؟

وقتی کلیات و وصیت نامه امام (ره) به صورت پر رنگ دیده شود و به آنها عمل شود، ما می توانیم در برخوردهای دشمن با کشور و حل مشکلات جامعه راه پیروزی را طی کنیم و در هر سختی و مشکلات رهنمودهای امام (ره) را مد نظر قرار دهیم. مفسر حقیقی رهنمودهای امام (ره) امروز رهبریت نظام جمهوری اسلامی است. حقیقتا در طی 31 سالی است که از رحلت امام (ره) می گذرد، رهبر بزرگوار جایگاه امام (ره) را نگذاشتند خالی بماند و راه هایی را که امام ترسیم کردند، رهبر انقلاب به اقتضای شرایط زمانی جامعه، کشور و جهان تمامی موارد را ترسیم کردند و به خوبی جامعه را به همان سمت و سو هدایت کرده است.

 

با توجه به برگزار نشدن مراسم و تجمعات سالگرد امام خمینی (ره) از چه راهی می توانیم یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم؟

باید تمامی محورهای وصیت نامه امام (ره) تبلیغ و تبیین شود و کمک کنیم تا رهنمودهای ایشان زنده بماند. در این زمینه می توانیم امسال از فضای مجازی با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر بهره ببریم و نسل جوان را با اندیشه های امام خمینی (ره) بیشتر آشنا کنیم./

کد خبر 934962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha