بهبود وضعیت سلامت روان در کشور نیازمند تغییر در عوامل رفتاری و شرایط اجتماعی است

رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش بینی بار بیماری های روان را تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد و با اشاره به تأثیر عوامل مختلف بر سلامت روان؛ گفت: اگر تغییری در عوامل رفتاری و شرایط اجتماعی ایجاد نکنیم مشکل ایجاد می شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر علی بهرام نژاد، پیش از ظهر سه شنبه(۱۳ خرداد) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان گفت: سلامت روان بحث بین بخشی و از اولویت ها است و با توجه به آسیب های اجتماعی و افسردگی و... سلامت روان اجتماعی بیشترین بحران ما خواهد بود.

 

 

رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کشورها هزینه کمی را صرف سلامت روان می کنند؛ بند ۳ سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: حدود ۱۲ و نیم میلیون نفر در کشور اختلال روانپزشکی دارند که در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال و ۲۳ و  دهم ۶ درصد میانگین کشوری و کرمان است.

 

 

وی با افزودن این مطلب که بیش از 4 میلیون نفر در کشور اختلال شدید روانی دارند و ۶۵ درصد افراد مبتلا هیچ خدمتی دریافت نمی کنند؛ پیش بینی بار بیماری های روان را تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد و با اشاره به تأثیر عوامل مختلف بر سلامت روان؛ اظهار داشت: اگر تغییری در عوامل رفتاری و شرایط اجتماعی ایجاد نکنیم مشکل ایجاد می شود‌.
 

 

 

بهرام نژاد ادامه داد: نبود ورود عدم منظم مردم و عدم جامعیت خدمات از جمله مشکلات اصلی خدمات سلامت روانی اجتماعی در کشور است که باعث جزیره ای بودن این خدمات می شود.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه ای از طرح های سلامت روان از جمله سراچ و... در ۳ شهر ایران از جمله بردسیر در استان کرمان در حال اجرا است؛ تصریح کرد: قرار است 5 طرح ادغام و در قالب طرح سامان اجرا بشود.


 

 

رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: به ازای هر ۲۰ هزار نفر ۱ روانشناس درنظر می گیریم که در سطح نخست ۶ نفر روانشناس جمعیت 110 هزار نفری منطقه هدف در کرمان را پوشش می دهد.

 

 

 

کد خبر 934970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha