تقریب مذاهب از دغدغه های امام راحل از ابتدای نهضت انقلاب بود

حجت الاسلام اصحابی گفت: اسناد ساواک بیانگر آن است که امام راحل از ابتدای نهضت خود دغدغه تقریب مذاهب را داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، حجت الاسلام «علی اصحابی» ظهر امروز (سه شنبه 13 خرداد) در جلسه گفتمان تقریبی و هم اندیشی پیرامون اندیشه امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری در تحولات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنوان کردند که من برای همیشه 15 خرداد رو عزای عمومی اعلام می کنم.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گلستان ادامه داد: در این روز امام راحل سخنرانی کوبنده ای داشتند و به تصویب لوایح انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید اعتراض کردند و باید اقشار مختلف جامعه با تفکرات امام راحل و سخنان ایشان در سال 42 بیشتر آشنا شوند.

 

حجت الاسلام اصحابی با بیان اینکه امام در 15 خرداد سال 42 با یک ناراحتی درونی نسبت به اقدامات شاه معترض می شود، متذکر شد: در سال 42 سندی از ساواک بدست آمده است که نشان می دهد امام راحل به وحدت بین شیعه و سنی اهتمام داشتند.

 

وی افزود: در گزارش ساواک نوشته شده است که از سوی آیت الله خمینی(رحمه الله علیه) دستورات مکرری صادر شده است تا علما از توهین به مقدسات یکدیگر خودداری کنند و این نشان می دهد که امام راحل از ابتدای نهضت خود دغدغه تقریب بین مذاهب را داشتند.

 

کد خبر 935025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha