تصویب ۷۵ درصد پیشنهادات اقتصادی استان قم در کمیته اقتصادی کشور

غضنفری از تصویب ۷۵ درصد پیشنهادات اقتصادی استان قم در کمیته اقتصادی کشور ویژه خسارت های ناشی از کرونا خبرداد و گفت: امیدواریم نگاه بهتری به استان قم از سوی دولت صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مهرداد غضنفری» امروز در جلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی استان» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی به پیشنهادهای مطرح شده از سوی استان قم اظهار داشت: غیر از دو پیشنهادی که در حال بررسی است، حدود 75 درصد پیشنهادهای استان تصویب شده است که نرخ خوبی است.

 

معاون امور اقتصادی استاندار قم در ادامه عنوان کرد: در تدوین این پیشنهادات هم از نظر بخش خصوصی و هم از نظرات دستگاه های دولتی استفاده کرده ایم و ما بر این پیشنهادات اصرار داشتیم که البته عمده آن در حوزه صادرات است.

 

وی بیان داشت: عمدتا نگاه ما این  بوده که چه فعالیتی متوقف شده و چه درآمدهایی هم تحت تأثیر قرار گرفته است، بنابراین برخی از این پیشنهادات هرچند در طول مدت سال هم موضوعیت داشته باشد ولی مشخصا در این زمان با یک انباشت کالای رونق تولید سال 98 و از طرف دیگر با یک توقف صادرات مواجه شده ایم که این کار را سخت کرده است.

 

غضنفری با اشاره به این که مباحث بیمه ای به صورت ویژه در این ایام باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: به عنوان مثال بخش های مربوط به هنرمندان و صنایع دستی چون فعالیت شان متوقف است توقف درآمدی را شاهدیم، بنابراین باید ادبیات را تغییر بدهیم ولی مطالبه بخش خصوصی است.

 

وی تأکید کرد: اگر در کمیته اقتصادی کشور که پیشنهادهای استان بررسی می‌شود، نماینده استان حضور پیدا کرده و موضوع را توجیه کند، شاید به ذهنیت تصمیم گیران کمک بیشتری صورت بگیرد، اما امیدواریم باز این فرصت برای استان فراهم شود به ویژه این که امسال برای صاحبان مشاغل یک خلأ زمانی به وجود آمده است.

کد خبر 935065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha