سوهان استان قم به ۸۵ کشور جهان صادر خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم از ثبت بین المللی برند سوهان قم خبرداد و گفت: در آینده نزدیک سوهان استان قم به ۸۵ کشور جهان صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «اسرافیل شعاعی» امروز در جلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی استان» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت صنعت سوهان پزی استان قم اظهار داشت: با بررسی هایی که اوایل سال 98 صورت گرفت و ما خوشه فعال سوهان را داشتیم، توانستیم اقداماتی برای صادرات انجام دهیم.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم افزود: در همان ابتدای سال بحث برند سوهان، ثبت ملی شد و دنبال ثبت بین المللی بودیم چراکه با این کار تولیدی های سوهان می‌ توانند به 85 کشور صادرات داشته باشند.

 

 

وی با بیان این که سوهان استان قم ثبت بین المللی شده است، گفت: باید روی ماندگاری بیشتر سوهان کار کنیم تا بتوانیم به کشورهایی که مدنظر هست صادرات هم صورت بگیرد.

 

شعاعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بحث سوهان باید به صورت ویژه در استان قم دیده شود، خاطرنشان ساخت: هرچند در پیشنهادات مطرح شده به کمیته اقتصادی کشور موضوع آجیل و شیرینی تصویب شده و سوهان نیز در همان دسته جای می گیرد ولی در مورد سوهان یک اقدام ویژه و یک تفکیک جداگانه ای  باید صورت بگیرد چراکه سوهان سوغات ویژه استان قم بوده و با شیرینی های دیگر متفاوت است.

کد خبر 935067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha