استان قم برای جذب سرمایه گذار نیازمند اعمال مشوق و تخفیف است

عزیز محمدی با بیان این که استان قم برای جذب سرمایه گذار نیازمند اعمال مشوق و تخفیف است، گفت: به منظور رونق تولید و رفع موانع اجرای طرح های توسعه ای، اعمال مشوق به میزان ده درصد علاوه بر مشوق های موجود در دستورالعمل بهره برداری مجاز است

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدعلی عزیز محمدی» پیش از ظهر امروز در جلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی استان» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و گرامی داشت ایام 15 خرداد و اظهار داشت: ما یک بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ضرورت دارد در استان قم عوامل انگیزشی سرمایه گذاری تقویت شود .

 

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه باید سرمایه گذاران بیشتری در حوزه صنعت با اعمال تشویق و تخفیف در این استان جذب شوند، ابراز داشت: هرچند صرفا تخفیف یا مشوق بیشتر عامل صد درصد مؤثری نباشد ولی می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

 

وی با اشاره به قانون شرکت شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: طبق این قانون این شرکت برای تأمین زیرساخت های خود و اعمال مشوق و تخفیف به صورت درآمد هزینه است و اگر بخواهیم این تصمیم را عملیاتی کنیم باید منابع از جایی دیده شود که این قضیه بر خلاف مراکز دولتی دیگر است.

 

عزیز محمدی با بیان این که از بعد زیرساختی هم استانداری و هم سازمان مرکزی و هم شرکت استانی باید به کمک هم بیایند، گفت: به همین منظور تصمیم هایی گرفته شده که اگر مصوب شود می‌تواند به قضیه سرمایه گذاری در حوزه صنعت کمک شایانی بکند.

 

وی تأکید کرد: به منظور رونق تولید و رفع موانع اجرای طرح های توسعه ای و جدید در سال جهش تولید برای طرح های اولویت دار و اشتغال زای استان به تشخیص استاندار  و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اعمال مشوق به میزان ده درصد علاوه بر مشوق های موجود در دستورالعمل بهره برداری مجاز می‌ باشد.

 

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: طبق این تصمیم، عنداللزوم منابع مورد نیاز این مشوق از محل سایر منابع شرکت استانی و یا سرجمع منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تأمین می‌ گردد.

کد خبر 935076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha