آزادی یکی از اصولی ترین اندیشه های امام  (ره) است

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه آزادی یکی از اصولی ترین اندیشه های امام است، گفت: استقلال یعنی عزت یک ملت چیزی که خوشایند استکبار نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» شب گذشته (سه شنبه 13 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در بررسی اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اندیشه سیاسی امام راحل (ره) به عنوان یک اندیشه مسلم و مطرح در منطقه است، گفت: انسان با همه ظرفیت های انسانی، عقلانی و ایمانی باز هم در معرض تهدید قرار دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اگر ظرفیت های فراوان ملی و منطقه ای نبود قطعا نامی از انقلاب اسلامی نبود در ادامه صحبت های خود درباره اندیشه های سیاسی امام (ره) گفت: اندیشه های حضرت امام  را می توان به بخش های فردی، ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای تقسیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اندیشه های فردی امام به قطع تعلقات انسان از دنیا، تربیت جان و روح بسیار تاکید داشتند، گفت: سایر جوانب اندیشه های امام به تربیت انسان و ساختن انسان وارسطه وابسته است.

 

امام جمعه موقت تهران در تشریح ویژگیهای شخصیتی امام در بعد اجتماعی گفت: دغدغه امام در حوزه ملی ساختن ایرانی است که مستقل، آزاد و متحد و مبتنی به مردم سالاری به معنی واقع کلمه است و این اندیشه ها امروز در معرض تهدید است،

 

وی با بیان اینکه آزادی یکی از اصولی ترین اندیشه های امام است، گفت: استقلال یعنی عزت یک ملت چیزی که خوشایند استکبار نیست.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در تبیین اندیشه های امام در حوزه منطقه ای و فرامنطقه ای گفت: نگاه حضرت امام (ره) به این معطوف بود که دنیای اسلام باید یکپارچه و متحد باشد. نمی توانیم ایرانی مقتدر داشته باشیم در حالی که به عراق و فلسطین مقتدر نیاندیشیم./

کد خبر 935159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha