امام خمینی (ره) توجه ویژه ای به نقش مردم در اداره جامعه داشت

جمالی پور گفت: فعالیت ها و حرکت های امام خمینی (ره) به ما یاد داد که نقش مردم نباید تزیینی باشد و باید همه دیدگاه های مردم را در تصمیم گیری جامعه لحاظ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در نشست بررسی مراکز ترک اعتیاد بیان کرد: در خصوص دادن مجوز کمپ ترک اعتیاد نباید یک دستگاه نظر بدهد و لازم است کمیته ای با حضور مسئولان اجتماعی لحاظ شود و دفتر امور اجتماعی استانداری هم آن را پیگیری کند.

 

استاندار قزوین ادامه داد: این مراکز ترک اعتیاد باید همانند کلینیک و بیمارستان مورد توجه قرار گیرند و فرد معتاد باید مثل بیماری تلقی شود که پس از ورود به این مرکز به سمت درمان پیش رفته است و شان انسانی آنها باید رعایت شده و محفوظ بماند.

 

وی به راه ‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد اشاره کرد و افزود: اینکه این مرکز در خارج از محدوده شهری احداث می‌شود، بسیار ایده خوبی است و می‌توان نشست‌ها را هم در این همین مکان برگزار کرد.

 

جمالی پور تصریح کرد: مرکز ماده ۱۶ قزوین اگر مورد توجه و حمایت قرار گیرد، این ظرفیت را خواهد داشت که به یک پایگاه مرکزی در میان استان ‌های همجوار تبدیل شده و به صورت گسترده به جامعه هدف خود خدمت کند.

 

وی اعلام کرد: نگهداری معتادان در این مراکز باید به شکل موقتی باشد و هر معتاد با توجه به علاقمندی و مهارت آموزی در آینده بتواند مشغول به کار شده و به جامعه بازگردد؛ بنابراین لازم است که زنجیره اقتصادی و اجتماعی لازم در این رابطه لحاظ شده و نقش هر دستگاه مشخص شود.

 

استاندار قزوین به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: لازم است که کمیته‌ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده و شرایط برگزاری ۱۵ برنامه شاخص در حوزه‌های مختلف برای این موضوع مصوب و با همکاری شهرداری اجرایی شود.

 

وی در ادامه به نقش امام راحل (ره) در پیروی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر بین حکومت و مردم فاصله بیافتد و دلزدگی بین آنها ایجاد شود، قطع یقین مخاطرات جدی پیش روی نظام خواهد بود و این موضوع همواره مورد تأکید امام خمینی (ره) بود.

 

جمالی پور یادآور شد: فعالیت ها و حرکت های امام خمینی (ره) به ما یاد داد که نقش مردم نباید تزیینی باشد و باید همه دیدگاه های مردم را در تصمیم گیری جامعه لحاظ کرد، چون جامعه ما دارای تکثر دیدگاه است و این تکثرها در کنار یکدیگر می توانند سازنده باشند.

 

کد خبر 935176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha