حریق در مراتع پاچه اکبر بخش مرکزی دهلران مهار شد

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از مهار آتش سوزی در مراتع پاچه اکبر بخش مرکزی این شهرستان و جلوگیری از گسترش آن به سمت جنگل های سیاه کوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « نصرالله پارسه» در محل وقوع آتش سوزی در مراتع پاچه اکبر بخش مرکزی دهلران با تقدیر از حضور به موقع همه نیروهای امدادی و مردمی در محل وقوع حریق، اظهار کرد: این آتش سوزی که در مراتع منطقه پاچه اکبر روی داد در حال پیشروی بود که با حضور به موقع نیروهای اطفای حریق مهار شد.

 

وی با بیان اینکه با حضور کارکنان اداره کل منابع طبیعی، نیروهای امدادی و اطفای حریق شهرستان از گسترش آتش به مناطق جنگلی سیاه کوه جلوگیری شد، افزود: خوشبختانه این آتش سوزی توسط نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، ادارات شهرستان و شهرادری و با حضور معاون فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان در محل کنترل شد.

 

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران یادآور شد: این آتش سوزی در مراتع این منطقه روی داده است و این طرح مرتع داری مربوط به شخص بوده ولی منابع طبیعی در اسرع وقت پای کار حاضر شد و از گسترش حریق در مناطق مختلف جلوگیری کرده است.

 

پارسه گفت: خوشبختانه با مهار به موقع از سرایت این حریق به سمت جنگل های سیاه کوه دهلران جلوگیری شد و جا دارد از همه نیروهای امدادی و اطفای حریق که در مهار این آتش سوزی شرکت داشتند تقدیر گردد.

 

وی با بیان اینکه پوشش گیاهی گونه‌های علفی و دمای بالا، مناطق مرتعی و جنگلی این شهرستان  را  مستعد آتش سوزی کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت شهرستان در بحث پوشش جنگلی و گیاهی انتظار می رود شهروندان در ایام تابستان همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی در خصوص جلوگیری از حریق در این مناطق داشته باشند.

 

کد خبر 935286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha