اندیشه امام راحل عصایی برای شکافتن نیل مشکلات انقلاب ایران

امام خمینی (رحمه االله علیه) با عصای اراده الهی نیل مشکلات را بر سر راه ملت ایران برداشت و استکبار جهانی را در ایران ذلیل کرد.

خبرگزاری شبستان -گرگان، داود خاندوزی؛ در چله انقلاب اسلامی آسمان آبی تر از همیشه و زمین استوارتر زیر پای ملت ضحاک کش می چرخد، گرچه هوای سرد تحریم و مشکلات اقتصادی را پشت سر می گذاریم اما آفتاب امید بر ناامیدی های یخ زده می تابد تا بهار تمدن اسلامی را برای ما به ارمغان بیاورد.

 

وقتی صفحه انقلاب را ورق می زنیم، می بینیم بهار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یک روز زمستانی و حضور یک مردم تاریخی آغاز شده است.

 

اگر این مرد در اروپا ظهور میکرد آن را «سانتاکلاوس» یا پاپانوئل می خواندند که آزادی را هدیه آورد، مردی که با آمدنش مردانگی در ایران قد راست کرد و حضورش بهانهای شد برای بهاری شدن امواج احساس ملتی که تا آن روز کوران سرمای رژیمی پلید نفسهایشان و دستانشان را به هم گره زده بود.

 

آن مرد آمد تا از این دستان گره کرده در برابر طغیان زمانه سدی بسازد و ساخت و انقلاب اسلامی پیروز شد و آن مرد کسی نبود جز روح الله اسلام آیت الله امام خمینی (رحمه االله علیه) که با عصای اراده الهی نیل مشکلات را بر سر راه ملت ایران برداشت و استکبار جهانی را در ایران ذلیل کرد.


امروز پتروسهای زیادی از یمن، ایران، سوریه و حتی واشنگتن انگشتان خود را در شکافهای سد ایستادگی و استکبارستیزی فرو می برند تا پدیده استکبار و استثمار را مهار کنند و دوره بردگی انسانی را به پایان برسانند و همه این ایستادگی ها از اندیشه ناب مردم تاریخ ایران معاصر منشأ می گیرد.

 

*اندیشه های امام راحل الگویی برای آزادی خواهان جهان

«آخوند عبدالرحمان محمدی»، مدرس و استاد قرآنی اهل سنت در این زمینه می گوید: از نگاه امام راحل سیاست حقیقی آن سیاستی است که مد نظر انبیاء و ائمه اطهار (علیه السلام) باشد چرا که این سیاست رشد و شکوفایی انسان را در ابعاد مختلف به همراه می آورد.

 

وی تصریح کرد: از نگاه امام راحل اسلام دین سیاسی است و این سیاست از طریق انبیاء و پیروان آن به دور از هر گونه دروغ و تزویر به گسترش عدل در جامعه منتج می شود.

 

مدرس و استاد قرآنی اهل سنت ادامه داد: اندیشه های الهی امام راحل و مطالعات فراوان معمار کبیر انقلاب به انضمام تجربه حوادث خاص که در طول دوران زندگی به دست آورده بود اندیشه ها را به وجود آورد که نتیجه آن این انقلاب اسلامی شد.

 

آخوند محمدی متذکر شد: اندیشه های امام راحل منوط به انقلاب اسلامی نیست و در سراسر جهان به الگویی برای آزادی خواهان جهان مبدل شد.

 

وی تاکید کرد: امام راحل با بهره گیری از ایدئولوژی اسلام ناب محمدی کوشید انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند و همواره در تلاش برای مبارزه با استعمارگران داخلی و استکبار جهانی بود.

 

مدرس و استاد قرآنی اهل سنت یادآور شد: معمار کبیر انقلاب اسلامی همیشه به دنبال این مسئله بود که جامعه اسلامی ایران زیر سلطه نباشد و شاخصه های اندیشه امام راحل در پیشرفت علمی و فرهنگی ایران به وجود آورد.

 

آخوند محمدی خاطرنشان کرد: علاقمندی مردم به امام راحل منجر به پیشرفت و توسعه کشور شده است در حالی که تمام اتکای رژیم شاه به خارج از کشور بود امام خمینی (رحمه الله علیه) به توانایی نیروهای داخلی توجه کردند و این مهم منجر به توسعه و پیشرفت کشور شد.

 

وی افزود: افکار و رفتار امام راحل با اندیشه های ایشان یکسان بود و به گونه ای نبود که به نحوی فکر کنند و به گونه ای دیگر عمل کنند، مقام معظم رهبری طلایه دار و سکان دار انقلاب اسلامی در مسیر نهضت امام راحل قرار دارد و همان سیره و روش امام(رحمه الله علیه) را ادامه می دهند.

 

*شخصیت امام راحل از منظر دانشمند جهان اسلام

«آخوند خیراله یعقوبی» می گوید: شخص اسلامی که می خواهد در جهان اسلام تحول ایجاد کند باید در جهان نیز اثربخش باشد و امام راحل اینگونه بود.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر به افکار غیرایرانی در خصوص شخصیت امام راحل اشاره کرد و گفت: غیرایرانی باید از معمار کبیر انقلاب اسلامی تعریف و تمجید کنند.

 

آخوند یعقوبی به شخصیت امام راحل از منظر دانشمند جهان اسلام گفت: وقتی در بین دانشمندان جهان اسلام فردی از صلابت فکری برخوردار است و این مهم فردی شاخصی است.

 

وی متذکر شد: امام هم برای خود هم در عصر خود و پس از آن نیز یک نمونه شاخص برای جامعه جهانی بوده است.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر  یادآور شد: دکتر ادریس، نویسنده معروف و مشهور مراکشی می گوید به عقیده من مهمترین کار امام خمینی(رحمه الله علیه) حفاظت از اسلام و ماندن انقلاب پس از پیروزی بود.

 

آخوند یعقوبی بیان کرد: این دانشمند مراکشی می گوید: «بنده در متن انقلاب مردم الجزایر حضور داشتم و همه مردم مسلمان شرکت کردند و استعمار 130 سال فرانسه به ماوراءالنهر سیطره کرده بود به پایان رساندند اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب سوسیالیست ها به اسلام چیره شدند و انقلاب را تغییر دادند و بر مردم حاکم شدند».

 

وی افزود: ادریس می گوید انقلاب اسلامی مردم الجزایر، رهبری مجتهدی نداشت و این مهم منجر به عدم نتیجه لازم از این انقلاب شد.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر بیان کرد: پروفسور «احمد هوبر» از اندیشمندان اهل سوئیس نیز به سن 79 سالگی رهبر کبیر انقلاب ایران و ارتباط عمیق با نسل جوان اشاره می کند و می گوید جوانان به معمار کبیر انقلاب علاقه زیادی نشان دادند.

 

آخوند یعقوبی متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران مستقیماً از بطن مردم و با کلام نافذ امام راحل جوشیده است.

 

وی افزود: «مولانا نواب بلدین نقشبندی» از علمای برجسته اهل سنت نیز می گوید امام راحل، جامعه غرق در فرهنگ فاسد غرب را تبدیل به جامعه کاملاً اسلامی کرد و آن بزرگ مرد تاریخ بشریت پس از سکوت طولانی جهان اسلام در برابر جنایت سلمان رشدی فتوایی را صادر کرد که ابرقدرت ها و تمام دولت های ضد اسلامی جهان را شوکه کرد.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر یادآور شد: مولانا کوثر نیازی هندی نیز می گوید امام راحل نمونه ای از رهبری صدر اسلام است و برای استقرار حکومت اسلامی لازم نیست تمامی عوامل کاملاً آماده باشد و تمام آنچه برای برپایی اسلام توحیدی لازم است وجود مجتهد متعهد است که بر جامعه اسلامی در برابر توطئه های منافقان و جهان استکبار اثربخش باشد.

 

آخوند یعقوبی افزود: «جرج موستاکیس»، روحانی و نویسنده مسیحی از یونان می نویسد: «من یک مسیحی هستم ولی به امام راحل علاقه بسیار زیادی دارم، امام خمینی(رحمه الله علیه) اصلاح‌کننده بزرگ امت اسلامی بوده است، من و سایر مسیحیان آزاده وظیفه خود می‌دانیم که از ایشان پیروی کنیم».

 

کد خبر 935306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha