افتخار وزیر دفاع آمریکا به سرکوب تظاهرات مردمی

وزیر دفاع آمریکا گفت: برخورد با آشوب گرانی که اموال عمومی را تخریب می کنند نیاز به تخصص دارد و من از حضور گارد ملی در خیابانها احساس افتخار می کنم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فاکس نیوز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره نژادپرستی صحبت کرد و به نوعی خواست تظاهرات مردمی را زیر سوال ببرد. وی گفت: معضل نژادپرستی در آمریکا یک واقعیت است و چرا باید این همه تظاهرات به خاطر واقعیت های روزمره صورت بگیرد.

 

وی گفت برای ریشه کردن نژادپرستی در جامعه امریکا نیاز به تحقیق و بررسی است و تلاش بسیاری برای انجام آن نیاز است. هفته گذشته قتل جرج فلوید شهروند سیاه پوست توسط یک افسر پلیس موجی از خشم و نفرت در آمریکا به راه انداخته است.

 

در بسیاری از ایالت های آمریکا حکومت نظامی برقرار است. ترامپ تظاهرکنندگان را تهدید کرده در صورت ادامه تظاهرات با گلوله پاسخ آنها را خواهد داد. وی به گارد ملی آمریکا دستور داده است با تظاهرکنندگان برخورد کنند.

 

وزیر دفاع آمریکا نیز در صحبت هایش نتوانست حضور گارد ملی آمریکا را در خیابان های شهرهای مختلف انکار کند و برای توجیه آن از کلمه برقراری نظم و قانون استفاده کرد.

 

وی گفت: برخورد با آشوب گرانی که اموال عمومی را تخریب می کنند نیاز به تخصص دارد و من از حضور گارد ملی در خیابانها احساس افتخار می کنم.

کد خبر 935334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha