گسترش کرونا در جنوب کرمان همچنان ادامه دارد

علی اصغر خیرخواه گفت:گسترش ویروس کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد و تاکنون ۴۷۷مورد مثبت ابتلا به این بیماری در جنوب کرمان ثبت شده وگسترش اپیدمی کرونا در هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، فاریاب، رودبار، قلعه گنج و منوجان متوقف نشده است.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: گسترش ویروس کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد و تاکنون ۴۷۷مورد مثبت ابتلا به این بیماری در جنوب کرمان ثبت شده و این بدان معنا می باشد که گسترش اپیدمی کرونا در هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، فاریاب، رودبار، قلعه گنج و منوجان متوقف نشده بلکه در حال سرایت و شیوع بیشتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعلام وضعیت هشدار در جنوب استان کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت جنوب استان به دلیل افزایش مبتلایان در حالت هشدار قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند، این شرایط می تواند طی روزهای آینده به مراتب بدتر شود.

وی تاکید کرد: مردم جنوب کرمان همچنان باید از تجمعات و ترددهای غیرضروری خودداری کرده و به هیچ عنوان نباید تصور کنند که شرایط عادی است.

خیرخواه ابراز کرد: توصیه می‌شود افراد هنگامی که با فرد آلوده و دارای علائم سرفه و عطسه مواجه شدند، فاصله یک متر و نیم متری را رعایت کرده و به فرد بیمار نیز توصیه می‌شود حتما از ماسک استفاده کرده و هنگام عطسه و سرفه جلوی پخش قطره های تنفسی در فضا را با استفاده از دستمال یا هر وسیله دیگر بگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: متاسفانه مشاهده می شود نکات بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در شهرها و حتی جلسه های مختلف به صورت جدی مراعات نمی‌شود.

 وی با تاکید بر این که باید بهداشت فردی و بهداشت محیطی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم، عنوان کرد: ضمن رعایت بهداشت، باید فاصله گذاری فیزیکی را نیز جدی گرفته و رعایت کنیم و همچنان توصیه می شود که در خانه بمانیم.

کد خبر 935347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha