امام خمینی(ره) بر تحول حوزه‌های علمیه و پویایی و روزآمدی فقه تاکید داشتند

حجت‌الاسلام امین با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) درباره تحول حوزه‌های علمیه، گفت: ایشان اعتقاد داشتند که فقه باید پویا باشد و فقها و مجتهدان در استخراج و استنباط احکام دینی و تدوین نظریه‌های فقهی باید تحولات زمان و مکان را درنظر بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد امین» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی عظیم در تمام حوزه ها در کشور رقم زد، اظهار کرد: این تحول ریشه در روحیه تحول خواه و انقلابی امام خمینی (ره) دارد.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: امام راحل به عنوان فقیهی تراز اول و مجتهدی که با تحولات روز جهان آشنا بود بیش از همه به تغییر در فرهنگ کشور اعتقاد داشت و تحول اساسی در این زمینه را سنگ بنای سایر تحولات و عامل اصلی پیشرفت کشور می دانستند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت اسلامی نظام، امام خمینی (ره) بیش از همه به فکر تحول در حوزه های علمیه بودند زیرا این مرکز مدیران تاثیرگذار اعم از مسئولان قضایی و قانون گذار و همچنین برخی از مدیران اجرایی را ترییت می کند.

 

امین گفت: امام خمینی (ره) در موضوع تحول به این اعتقاد داشتند که فقه باید پویا باشد و فقها و مجتهدان در استخراج و استنباط احکام دینی و تدوین نظریه های فقهی باید تحولات زمان و مکان را درنظر بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز با تاسی به مکتب فکری امام خمینی (ره) رویکرد تحول خواهانه در تمام زمینه های انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه های علمیه را با جدیت دنبال و هر سال در دیدار با جمعی از استادان و طلاب بر اهمیت و ضرورت این موضوع تاکید می کنند

کد خبر 935380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha