۱۵ خرداد نماد ملتی آگاه، ولایت مدار و عدالت خواه است

ابدالی تکلو با بیان اینکه مردم حماسه ۱۵ خرداد را برای دفاع از اسلام و لبیک به ندای امام (ره) در تاریخ ماندگار كردند، گفت:۱۵ خرداد نماد امتی ولایت مدار و ۱۴ خرداد نماد امتی بیدار، آگاه، عدالت خواه، معنوی، عقلانی و همیشه در صحنه است.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ با بیان اینکه مردم حماسه ۱۵ خرداد را برای دفاع از اسلام و لبیك به ندای امام (ره) در تاریخ ماندگار كردند، گفت:قیام ۱۵خرداد دارای سه عنصر رهبری ،مردم و انگیزه مقدس دفاع بود و این قیام را هیچ جناح سیاسی به وجود نیاورده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ۱۵ خرداد این امام(ره) بود كه مردم را به صحنه آورد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب این مسیر نورانی را ادامه می دهد، افزود:۱۵ خرداد نماد امتی ولایت مدار و ۱۴ خرداد نماد امتی بیدار، آگاه، عدالت خواه، معنوی، عقلانی و همیشه در صحنه است.

 

وی اظهارکرد: یوم الله ۱۵ خرداد، یاد آور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان که با دست نشاندگی شاه خائن و رویکردی هویت زدا و با هدف استحاله دینی و فرهنگی کمر به مبارزه با عقاید دینی مردان و زنان این سرزمین بسته بودند.

 

ابدالی تکلو ادامه داد: در اساس قیام ۱۵ خرداد می‌توان پایبندی به ارزش ‌های مبنایی اسلام، بیداری و هوشیاری در دشمن‌شناسی و حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی را که حقیقت ناب اندیشه‌ های امام خمینی(ره) است به درستی مشاهده نمود و این اندیشه ناب همراه با عمل انقلابی توانست حرکت جهادی جوانان این مرز و بوم را استوار و چراغ راه امت اسلامی در جهاد علیه استکبار را پر فروغ نماید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قیام ۱۵خرداد پایه‌های استوار انقلاب اسلامی و نقطه عطف زوال سلطانیسم و سکولاریسم در ایران است، افزود: این قیام خونین یک نقطه عطف در تاریخ معاصر است که در آن پیوند امام و امت، تجلی باشکوهی یافت و زمینه ساز سلسله حوادثی شد که سرانجام کاخ طاغوت حاکم بر ایران را فرو پاشاند.

 

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ هر چند به ظاهر یک یا چند روز طول کشید ولی به دلیل انگیزه‌های الهی که داشت به عنوان مبداء انقلاب اسلامی و منشاء تحولات وسیع داخلی و بین‌المللی شد به گونه‌ای که امام(ره) در این باره فرمودند:«۱۵ خرداد از خاطره‌ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هر چه بیشتر آن را زنده نگه داشت، پانزده خرداد که مصادف با دوازدهم محرم بود؛ سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و استعمار چپ و راست بود».

کد خبر 935412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha