تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی دلیل افزایش فوتی ها بر اثر کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام اینکه آمار فوتی ها در سیستان و بلوچستان به ۱۲۸ نفر رسیده است،گفت: تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی دلیل افزایش فوتی ها بر اثر کرونا است.

«سید مهدی هاشمی شهری» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل حضور در تجمعات و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه بیماری کرونا  جان افراد پر خطر را تهدید می کند، ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 3 هزار و 643 بیمار با مشکلات تنفسی بستری شده اند که از این آمار 3 هزار و 52 نفر مرخص شده اند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه198 نفر با مشکلات تنفسی در بیمارستانهای سطح استان بستری هستند، گفت: از این مجموع 104 نفر تحت پوشش دانشگاه زاهدان، 23 نفر تحت پوشش دانشگاه زابل و 71 نفر تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر 58 بیمار کرونایی در بیمارستانهای سطح استان بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: 2 هزار و 624 بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان بستری هستند که از این آمار هزار و 561 نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، 429 تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و 634 نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

کد خبر 935449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha