میدان را برای جوانان انقلابی خالی کنید

حجت الاسلام باقری ارومی ضمن انتقاد از برخی مسئولان پیشکسوت که حاضر نیستند میز قدرت را رها کنند، گفت: میدان را برای جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب خالی کنید تا گام دوم انقلاب با نشاط و شتاب برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم،حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اهمیت و ضرورت فراگیری علوم دینی و نشر احکام و معارف دینی به عنوان یک نیاز ذاتی و فطری بشر با توضیح آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه این موضوع را برای نمازگزاران تبیین کرد.

 

امام جمعه اسالم از جوانان با استعداد و علاقمند خواست برای تحصیل علوم دینی به حوزه های علمیه وارد شوند.

 

وی به روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و افزود: جهان پیرامون ما و امکانات طبیعی آن که نعمت های الهی در اختیار ما است، فقط به انسان های این دوران تعلق ندارد و علاوه بر اینکه موجودات دیگر هم حق حیات در آن دارند، فرزندان و نسل های آینده ما نیز در آن سهیم هستند و ما باید با حفظ محیط زیست این امانت الهی را به سلامت به آنها برسانیم.

 

حجت الاسلام باقری ارومی از گردشگران خواست حداقل با جمع کردن زباله های خود جلوی آلودگی محیط زیست را بگیرند.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: نزدیک بودن ایام شروع به کار مجلس با ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، ما را متوجه این امر می کند که همه ما به خصوص نمایندگان و وکلای مردم در مجلس باید در مسیر امام و شهدا حرکت کنیم.

 

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های خاص حضرت امام خمینی(ره) که برگرفته از سیره پیامبر گرامی اسلام بود اعتماد به جوانان و میدان دادن به نیروهای جوان و انقلابی دلسوز بود.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با جوانان انقلاب کرد و با همان جوانان سپاه و ارگان های مختلف را تشکیل داد، تصریح کرد: در مکتب امام راحل جوان های ۲۰ ساله فرمانده می شوند و یک جنگ را اداره می کنند.

 

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه امروز نیز باید راه امام خمینی(ره) و آرمان امام را احیا کنیم ضمن انتقاد از برخی مسئولان پیشکسوت که حاضر نیستند میز قدرت را رها کنند، اظهارکرد: جوانان دیروز تکلیف خود را ادا کرده اند و تکلیف امروز رها کردن پست ها و ایجاد فرصت برای جوانان تازه نفس است.

 

حجت الاسلام باقری ارومی در پایان خطاب به مدیران پیشکسوت گفت: میدان را برای جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب خالی کنید تا گام دوم انقلاب با نشاط و شتاب برداشته شود.

کد خبر 935530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha