ابر قدرتی ایران موجب بی آبرویی آمریکا و تقویت جبهه مقاومت اقتصادی ایران شد 

حجت الاسلام علی رفیعی گفت: ابر قدرت شدن ایران اسلامی یکی از مخمصه های آمریکا می باشد که موجب بی آبرویی آمریکایی ها و تقویت جبهه مقاومت اقتصادی ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۶ خرداد حجت الاسلام «علی رفیعی» در خطبه های نماز جمعه شهرستان فاریاب، گفت: ابر قدرت شدن ایران اسلامی از مخمصه های آمریکا می باشد که با سقوط پهپهاد، توقیف کشتی انگلیسی و هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی عین الاسد و ارسال پنج کشتی نفتی ایران به ونزوئلا، موجب بی آبرویی آمریکایی ها و تقویت جبهه مقاومت اقتصادی ایران شد.

 

امام جمعه شهرستان فاریاب افزود: اعتراض گسترده مردم نیز ازیر دیگر مخمصه هایی است که آمریکا در آن گرفتار شده و این روزها شاهد هستیم که شعله های این اعتراض ها در کشور های اروپایی نیز در حال اشتعال است و همچنین کرونا از سایر مخمصه های آمریکا است که قدرت پوشالی آن را زیر سوال برده و ۴۲ میلیون آدم بیکار روی دست دولت آمریکا گذاشته است.

وی با اشاره به نا آرامی های اخیر در آمریکا، اظهار کرد: آمریکا از زمانی که اروپائیان به این سرزمین سفر کردند در بدو ورود با سرخپوستان و سیاه پوستان رفتارهای خشن داشته و با  بیرون راندن و تبعید سرخپوستان و سیاه پوستان به آفریقا، جنایات خود را شروع کردند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: بنیان کشور آمریکا با ظلم، جنایت، غارت و کشتار استوار است و آمریکا در برهه ای از زمان برای ابر قدرت شدن نیاز بیشتری به جنگ داشت بنابراین جنگ جهانی اول و دوم را به راه انداخت که موجب کشته شدن 100میلیون نفر شد و در بمباران ناکازاکی و هیروشیما 300 هزار نفر کشته شدند.

خطیب جمعه فاریاب اضافه کرد: اما بالاخره هر ظلمی روزی پایان می یابد و الحمدالله همان طور که رهبر کبیر انقلاب در ۱۲ آبان سال ۹۷ فرمودند؛ قدرت آمریکا در حال افول است، جالب این است که سیاستمداران خود آمریکا نیز معترف به این سخن هستند.

وی با اشاره به مسئله غفلت، بیان کرد: همان طور که تفکر از فضائل می باشد، غفلت از صفات رذیله است و انسان را از اوج عزت به انتهای ذلت می کشاند و موجب تسلط دشمن بر انسان می شود.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این مطلب که دشمن بر ۲ قسم است و دشمن داخلی خود اقسامی دارد، عنوان کرد: اولین دشمن قسم خورده انسان، شیطان است و دومین دشمن انسان، هوای نفس می باشد که مهار آن کار سخت و دشواری است و سومین دشمن نیز، دشمن خارجی مثل استکبار، منافقین و نفوذی ها می باشد و چهارمین دشمن انسان، دنیا است.  

امام جمعه فاریاب تصریح کرد: یکی از موارد غفلت، غفلت از عمر است که بعد از نعمت ولایت بالاترین نعمتی می باشد که به انسان ارزانی شده است و در این خصوص  نبی مکرم اسلام می فرماید؛ انسان ها در خوابند و زمانی که می میرند تازه متنبه می شوند، وقتی عزرائیل جانشان را می گیرد می گویند؛ خدایا مرا باز گردان به دنیا امید است که کار نیکو انجام دهم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از موارد غفلت، غفلت از یاد مرگ است و باید بدانیم که عالم برزخ عالم شفاعت نیست بلکه شفاعت مربوط به قیامت است و یکی دیگر از موارد غفلت انسان ها، غفلت از استعدادها است و بسیاری از انسان ها استعداد، قابلیت ها و ظرفیت خود را نمی شناسند بنابراین عمر خود را تباه کرده و لذت و بهره ای از این دنیا نمی برند.

حجت الاسلام رفیعی در خاتمه از شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی به دلیل امضای طرح  شفافیت آرا نمایندگان تشکر کرد.

کد خبر 935540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha