خانواده‌ها  مانع از حضور فرزندان در حوزه علمیه نشوند

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه حوزه علمیه توانسته است، شخصیت هایی مانند امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب را تربیت کند، گفت: خانواده ها مانع از حضور فرزندان علاقه مند به حوزه نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، حجت الاسلام «حسن اسکندری» در خطبه های این هفته بوئین میاندشت، تقوا را سرمایه حرکت معنوی برشمرد و گفت: حرکت در مسیر انقلاب و خدمت به آن، توفیقی است که قلب با تقوا می تواند آن را انجام دهد، همان طور که در این حرکت، بدنی ورزیده نیاز است.
امام جمعه بوئین میاندشت خانواده ها را برای حضور در حوزه های علمیه تشویق کرد و افزود: مسیر حوزه های علمیه، مسیر تربیت کننده امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است و کمترین کار یک طلبه تبیین معارف اسلامی است و خانواده ها، با فرزندانی که راه حوزه را پسند می کنند، مخالفت نکنند.


وی با تاکید بر اینکه شاید طلبه قدر لباسش را نداند ولی مسبر حوزه، راه درستی است، بیان کرد: مسیر امام راحل با حیات طیبه به دست می آورد و این مسیر بدون ارتباط با امام و شهیدان، که بنا بر قرآن زنده هستند، امکان ندارد.
حجت الاسلام اسکندری با یاد آوری اینکه انقلاب اسلامی چشم بصیرت برای ظهور بود، تبیین کرد: دشمنان اسلام در دوران پس از انقلاب اسلامی بارها تحقیر شدند و شاهدیم که این اشخاص، دشمنان بشریت و انسانیت هستند.
امام جمعه بوئین میاندشت انسان را بنا بر آیات خدا، خلیفه الله برشمرد و مطرح کرد: زیبایی های محیط زیست تبیین کننده خداشناسی ومعارف الهی است و اگر انسان به محیط زیست احترام نگذاشته، دیگر مقام الهی خود را ندارد.
وی با تاکید بر رعایت حقوق منابع طبیعی و  کشاورزان از زمین خواری ابراز انزجار کرد و ادامه داد: مصرف برق در شهرستان بوئین میاندشت رکورد زده  است از این رو رعایت صرفه جویی در مصرف برق برای حفظ محصولات کشاورزی و آبخیز داری، توصیه می شود./

کد خبر 935568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha