ارسال 608 اثر به دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس

سعید علامیان گفت: 608 اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس که به پاسداشت خبرنگار شهید غلامحسین افشردی(حسن باقری) برگزار می‌شود، ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از نشست خبری دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس  سعید علامیان دبیر داوران دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس گفت: سعی کرده‌ایم داوری‌های جشنواره بر اساس محتوا باشد نه نویسنده و رسانه.

 

وی ادامه داد:امسال 608 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که تعداد آثار نسبت به سال گذشته با کاهش روبه رو بوده است.و علت این کاهش هم این است که ما امسال خودمان آثار را انتخاب نکرده ایم بلکه خود افراد این آثار را به دبیرخانه ارسال کرده اند.

 

علامیان در ادامه اظهار کرد: از 608 اثر ارسال شده، 239 اثر گزارش بوده که شامل 138 گزارش توصیفی و تحلیلی و 71 گزارش خبری است، همچنین 145 یادداشت،‌ 117 مصاحبه و 54 خاطره نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و کمترین آثار مربوط به خاطره نویسی است.

 

دبیرداوران دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس با بیان اینکه 215 وبلاگ و سایت شخصی نیز در جشنواره دوازدهم شرکت کرده‌اند، گفت: این سایت‌ها یا کاملاً‌ به صورت تخصصی در حوزه دفاع مقدس کار می‌کنند یا قسمتی از به آن به دفاع مقدس اختصاص دارد که ما آنها را به صورت جد گانه داوری می کنیم.


وی خاطر نشان کرد: 38 روزنامه، مجله، کتاب ماه و ماهنامه در حوزه دفاع مقدس مطلب چاپ می‌کند که آنها نیز در این جشنوار شرکت داده شده اند.

 

علامیان تصریح کرد:ما مجموعه آثار جشنواره نهم، دهم و یازدهم را چاپ کرده‌ایم که هدف ما از انتشار این مجموعه آثار این است که آنها به صورت ماندگار باقی بمانند و در دست محققین و پژوهشگران قرار گیرند و همچنین نویسندگان مطبوعات خود را با آثار برگزیده محک خواهند بزنند.

 

در ادامه حجت‌الاسلام سعید فخرزاده دبیر دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس نیز به بیان سخنانی پردات واظهار کرد: جشنواره دوازدهم مانند 11 دوره گذشته با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار،بنیاد شهید وامور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای فرهنگ عمومی کشوروهمچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام فخرزاده بیان داشت:‌ خبرنگاران تا اول آذر ماه سال جاری فرصت داشتند سه اثر خود را که در روزنامه‌ها و نشریات از 16 دی سال گذشته تا اول شهریور سال جاری به چاپ رسیده بود را برای ما ارسال کنند که شامل گفت‌وگو، یادداشت، مقاله و گزارش است تا مورد بررسی و داوری قرار گیرد اما به دلیل استقبال نویسندگان و خبرنگاران مهلت آثار ارسالی تا فردا تمدید شده است.

 

دبیر جشنواره دوازدهم مطبوعات دفاع مقدس گفت: اختتامیه جشنواره چهارشنبه 28 دی‌ از ساعت 14تا 16 و 30 دقیقه در سالن تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می شود

 

در ادامه این نشست خبری بار دیگر عنوان کرد: جشنواره دوازدهم با محوریت شهید غلامحسین افشردی معروف به «حسن باقری» برگزار می‌شود. چرا که بیشتر جنبه‌های عملیاتی و فرماندهی شهید باقری را دیده‌اند و بخش خبرنگاری و مطبوعاتی وی کمتر دیده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: شهید افشردی 18 ماه کار خبرنگاری و فعالیت مطبوعاتی کرده است و وی اولین خبرنگار اعزامی به خارج از کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به الجزایر در بخش استقلال الجزایر و نخستین خبرنگار حاضر شده در واقعه طبس است که ما در دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس یاد این شهید را گرای می داریم.
 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 93564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha