هشدار دیرهنگام زالی به آموزش و پرورش

در حالی که از امروز امتحانات نهایی شروع می شود، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران پیشنهاد کرده است که آموزش و پرورش نسبت به برگزاری امتحانات نهایی تجدید نظر کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، وزارت آموزش و پرورش از 27 اردیبهشت ماه تا 27 خرداد ماه درهای مدرسه را به روی دانش آموزان گشود. حضور فرهنگیان در مدارس اجباری اما دانش آموزان به صورت اختیاری می توانند در کلاس های درس حضور یابند تا رفع ابهام و اشکال کنند.

 

با وجود اینکه دو پروتکل بهداشتی برای بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شد اما باز گلایه هایی از سوی خانواده ها و فرهنگیان وجود دارد که مدارس مداوم ضدعفونی نمی شوند و دانش آموزان نیز مسایل بهداشتی را رعایت نمی کنند.

 

این در حالی است که امتحانات پایه نهم حضوری برگزار شد و امتحانات نهایی نیز از امروز 17 خرداد ماه به صورت حضوری برگزار می شود و همچنان نگرانی ها وجود دارد.

 

با وجود اینکه برخی از معلم ها و دانش آموزان ابراز نگرانی نسبت به امتحانات حضوری داشتند اما وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت سلامتی دانش آموزان به برگزاری امتحانات حضوری تاکید داشت و این موضوع را مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد.

 

حال بیش از یک ماه است که از اعلام برنامه ی امتحانانی وزارت آموزش و پرورش می گذرد و تقریبا امتحانات پایه نهم روبه پایان است و امتحانات نهایی آغاز می شود «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در روز گذشته اعلام کرده است :«پیشنهاد میکنیم، آموزش و پرورش تهران در برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری تجدید نظر کند.»

 

چرا این پیشنهاد تا این اندازه دیر اعلام می شود در صورتی که بسیاری از فرهنگیان و دانش آموزان در شبکه های اجتماعی نسبت به برگزاری حضوری امتحانات گلایه داشتند؟ چرا هشدار ها به صورت جدی اعلام نمی شود و شفاف از خطراتی که ممکن است برگزاری امتحانات به صورت حضوری داشته باشد چیزی گفته نمی شود؟

 

تاکنون نیز وزارت آموزش و پرورش نسبت به هشداری که فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران  واکنشی نشان نداده است.

 

مشخص نیست امتحانات غیرحضوری شود یا تدبیر دیگری اندیشیده شود چون برنامه ریزی ها برای برگزاری امتحانات چیده شده است اما وزارت آموزش و پرورش برای نظارت ضعف دارد و با باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور نظارت ها را نسبت به بازدید از مدارس افزایش دهد و این موضوع را جدی تر بگیرد تا کامل مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 935658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha