جمع آوری بیش از ۷ میلیارد تومان فطریه و کفاره در قزوین

فرهادی از جمع آوری ۷ میلیار د و ۲۰۰ میلیون تومان فطریه و کفارات در استان قزوین خبر داد.

«فرزاد فرهادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مجموع فطریه و کفارات جمع آوری شده در استان قزوین 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است که البته همه این مبلغ به حساب کمیته امداد واریز نشده است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین ادامه داد: بخشی از درآمد فطریه، توسط مساجد جمع آوری شده و بین افراد نیازمند در همان محله هم توزیع شده است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در هر روستا، شورای زکات داریم که شامل دهیار، اعضای شورا، پرداخت کننده زکات و معتمدان محل است، بخشی زیادی از مبلغ مذکور هم توسط شورای زکات در سطح روستاها جمع آوری شده و بین نیازمندان همان روستا توزیع شده است.

 

فرهادی اعلام کرد: بخشی از این رقم در شهرها به حساب کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات واریز شده است که ما هم این رقم را بین نیازمندان توزیع کردیم که در واقع 7 میلیارد و 200 میلیون تومان فطریه و کفارات توسط دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان جمع آوری و بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته 4 میلیارد و 500 میلیون تومان فطریه و کفارات در استان جمع آوری شد که در سال جاری افزایش 60 درصدی این رقم را نسبت به سال گذشته مشاهده می کنیم که کل رقم جمع آوری شده در بحث فطریه و کفارات برای محرومان هزینه می شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین خاطر نشان کرد: 60 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند که در قالب های مختلف از جمله جمع آوری فطریه و کفارات به این افراد مساعدت می شود.

 

وی یادآور شد: امسال با توجه به هماهنگی خوبی که شد موسسات خیریه هم نسبت به جمع آوری فطریه اقدام کردند و گزارش مربوطه را ما از این موسسات دریافت کردیم و همین امر باعث شده آمار بهتری را در این بحث داشته باشیم.

 

کد خبر 935692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha