نگاهی به ابعاد سازنده شخصیت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

​ابعاد سازنده شخصیت و میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و نقش مقام معظم رهبری در هدایت موفقیت‌آمیز انقلاب اسلامی در رادیو بلال اوگاندا معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا در بخشی از فعالیت‌های فرهنگی خود به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و انتخاب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به رهبری، در یک برنامه دو ساعته رادیویی، ابعاد سازنده شخصیت و میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل و نقش مقام معظم رهبری در هدایت موفقیت‌آمیز انقلاب اسلامی را به مردم اوگاندا معرفی کرد.

در این برنامه رادیویی، حمزه کِیونِه، شخصیت رسانه‌ای مسلمان، آدم سبیالا، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسلمان و محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا شرکت داشتند.

رایزن فرهنگی کشورمان در بخشی از سخنان خود، گفت: تقید به ارزش‌ها، آراستگی به مکارم اخلاقی، صداقت در گفتار  و عمل، اخلاص در اعمال، مطالعه و پُرکاری، وقت شناسی و نظم، رعایت قانون، فروتنی، جلوگیری و دوری از تملق، سبقت در سلام دادن، انسان پروری، پرهیز از شخصیت زدگی، دوری از اسراف، احترام به همسر را از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد امام خمینی(ره) بودند که منجر به محبوبیت ایشان در سطح جهان شد.

وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) نسخه به روز شده امام خمینی(ره) هستند، مطرح کرد: وجود شباهت‌هایی بین دو رهبر موجبات تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران ظرف چهار دهه گذشته فراهم کرده است.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به رهبری موفقیت‌آمیز امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) ظرف سی و یک سال گذشته، گفت: درختی را که امام خمینی(ره) چهل و یک سال پیش کاشته بودند، با هدایت شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مقام معظم رهبری به ثمر رسیده است. 

وی با بیان اینکه ‌ای همه جانبه امروز ایران نتیجه هدایت صحیح کشتی انقلاب اسلامی بر اساس منویات و اهداف امام خمینی(ره) است، مطرح کرد: رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) صحت و سلامت انقلاب اسلامی ایران را تضمین کرده است.

اندیشه‌های امام راحل و امام خامنه‌ای راهنمای ملت‌های آزاده جهان است

آدم سبیالا هم در سخنانی، گفت: شخصیت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به عنوان الگو بر اساس تعالیم عالیه، فرهنگ و معارف قرآن مجید، پیامبر اکرم (ص)، اهل البیت (ع) و اسلام ناب تکوین یافته است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بزرگترین منادی وحدت، بیداری و بصیرت در دوران معاصر بوده‌اند، بخشی از سخنان خود را به تبیین جایگاه وحدت، بیداری و بصیرت به عنوان رموز پیروزی بر دشمنان از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پرداخت.

حمزه کِیونِه با بیان اینکه اندیشه‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) ضروری ترین نیاز ملت‌های آزاده جهان است، گفت: وحدت، بصیرت و بیداری راه نجات از بحران‌های موجود در کشورهای اسلامی و جوامع مستضعفان جهان است.

کد خبر 935812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha