نباید تا پایان سال ۹۹ به تولید واکسن کووید ۱۹ امید داشت

عرفانی گفت: امید داشتن به تولید واکسن کویید ۱۹ تا پایان سال ۹۹ یک امید واهی می باشد، چرا که امسال این واکسن به بازار نمی آید.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «حسین عرفانی» در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران گفت: با شروع فصل سرما شاهد افزایش آنفولانزای فصلی و کویید 19 خواهیم بود و باید خود را برای آن زمان آماده کنیم.

 

رییس اداره مراقبت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت افزود: مردم در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از کویید 19 می توانند با مراجعه به درگاه salamat.gov.ir یا با سامانه تلفنی 4030 تماس بگیرند.

 

عرفانی با بیان اینکه ایران کشور پهناوری است، گفت: ایرانی دارای اقلیم های متفاوتی است و همه گیری کویید 19 در ایران هنوز در موج اول می باشد و هنوز موج اول کویید 19 در ایران تمام نشده است.

 

وی افزود: تمام تلاش ما این است تا در درجه اول با افزایش تست های آزمایشگاهی در کشور که با توجه به افزایش توان بخش آزمایشگاهی است، بیماری یابی بیشتری صورت گیرد تا با اجرای غربالگری امکان سرایت بیماری به دیگران کاهش پیدا کند.

 

عرفانی گفت: در اسفند ماه و شب عید دو میلیون 500 هزار صنف که شامل هفت میلیون و 500 هزار نیروی فعال در این حوزه بودند، اجازه ارایه خدمات و فعالیت نداشتند و در کنار آن می توان گفت 30 میلیون ایرانی به نوعی از کسب و کار خود باز مانده بودند که با اجرای فاصله گذاری هوشمند به این دلیل بود که با توجه به فرهنگ بالای مردم فرهنگ کسب و کار افراد نیز با رعایت پروتکل ها فعال شود چرا که سلامت و معیشت مردم باید با هم دیده شود.

کد خبر 935838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha