شناسایی ۶۰۰ خانواده نیازمند سلفچگانی در قالب رزمایش مواسات

حجت الاسلام کتابچی گفت: در قالب رزمایش مواسات و همدلی به اکثر خانواده‌ها در مرحله اول کمک‌رسانی شده است و برای کمک رسانی در مرحله دوم برنامه‌ریزی کردیم. همچنین توزیع غذای گرم برای وعده‌های سحری و افطاری نیز در دستور کار قرار داشت.

حجت‌الاسلام «محمدحسین کتابچی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب رزمایش مواسات در شهرستان سلفچگان استان قم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، بحث کمک به نیازمندان و رفع مشکلات خانواده‌های آسیب دیده در دستور کار ستاد نماز جمعه قرار گرفت و بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، جریان متفاوت و موج بیشتری در استان قم و بخش‌های مختلف آن و در میان نهادهای دولتی و غیر دولتی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و نیروهای مردمی شکل گرفت.


امام جمعه بخش سلفچگان استان قم با بیان اینکه تلاش شد از تمام ظرفیت‌های بخش برای کمک‌رسانی به مردم و نیازمندان استفاده شود، تصریح کرد: تاکنون ۵۰ بسته ارزاق و کارت هدیه میان نیازمندان توزیع شده است.
وی افزود: برای شناسایی نیازمندان از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و شوراها و روحانیون استفاده کردیم و ضمن حمایت از آنها تلاش شد تا با کمک آنها افراد مستحق را شناسایی کنیم.

 

حجت‌الاسلام کتابچی با بیان اینکه بخش سلفچگان دارای ۴۳ روستاست، تصریح کرد: برای کمک رسانی به یک خانواده در روستای خرم‌آباد در شب شهادت امیرالمومنین علیه‌السلام به منزل آنها وارد شدیم که مشاهده کردیم جوان ۲۵ ساله ای حدود یک سال است که در اثر تصادف قطع نخاع شده و روی تخت افتاده است و دچار زخم بستر و مشکلات متعددی است. بحمدالله توانستیم در قالب رزمایش خانواده‌های نیازمند اینچنینی را شناسایی کنیم و برای کمک‌رسانی به آنها در طول سال با کمک مردم و خیرین برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

امام جمعه بخش سلفچگان با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰ خانواده نیازمند در این منطقه شناسایی شده است، گفت: در قالب رزمایش مواسات و همدلی به اکثر خانواده‌ها در مرحله اول کمک‌رسانی شده است و برای کمک رسانی در مرحله دوم برنامه‌ریزی کردیم. همچنین توزیع غذای گرم برای وعده‌های سحری و افطاری نیز در دستور کار قرار داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح کمک‌رسانی به نیازمندان بنا نیست با اتمام ماه رمضان پایان یابد زیرا در اثر کرونا همچنان موانع کسب و کارها و تولید برداشته نشده است و روز به روز به مشکلات مختلف مردم افزوده می‌شود لذا بنا داریم با کمک مردم و خیرین، این را رزمایش و کمک‌رسانی‌ها را ادامه دهیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم.

 

کد خبر 935844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha