انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان از اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی

آیت الله فلاحتی خواستار چاره‌اندیشی مسئولان در رفع آلودگی زیست محیطی رودخانه‌های رشت و تالاب انزلی شد و گفت: راهکارها درست و منطقی باشد نه مانند پروژه بایوجمی تالاب انزلی که ویرانگری آن بیش از اصلاح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (شنبه، ۱۷ خرداد) در دیدار با مدیرکل و معاونان محیط زیست گیلان به مناسبت هفته محیط زیست با اشاره به تاکید اسلام بر حفاظت از محیط زیست و نعمت‌های الهی گفت: عدم نگهداری از محیط زیست تبعات و نتایج بدی برای حیات بشری دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به طبیعت گیلان چون کوه، جنگل و سواحل طی سال‌های گذشته تصریح کرد: همین طبیعت است که منجر به حضور مسافران و گردشگران در گیلان می‌شود به‌گونه‌ایی که شاهد ترافیک در جاده‌های استان در ایام تعطیلات هستیم اما این حضور تخریب محیط زیست استان را نیز به همراه دارد.

 

وی با انتقاد از عدم فعالیت عملی در خصوص گفتمان‌سازی زیست‌محیطی تاکید کرد: فعالیت‌های زیست‌محیطی انجام شده در استان در تراز انقلاب و مردم نبوده و حتی در برخی موارد موجب ویرانگری نیز شده است.

 

امام جمعه رشت معضل پسماند سراوان را از جمله این ویرانگری‌ها دانست و بیان کرد: بی‌توجهی به این معضل منجر به ایجاد کوهی از زباله به ارتفاع یکصدمتر در دل جنگل‌های گیلان شده است که شیرابه حاصل از آن سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود که زمانی محلی برای تفریح و ماهیگیری شهروندان بود اظهارداشت: شیرابه سراوان وارد این رودخانه‌ها شده و خطر زیست محیطی و تهدید سلامت مردم را به‌همراه دارد و بلای جان مردم شده است.

 

وی تاکید کرد: رودخانه‌های رشت تا تالاب انزلی آلوده است و باید مسئولان به‌ویژه سازمان محیط زیست چاره‌اندیشی کند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمام سازمان‌ها مانند شهرداری در تامین سلامت مردم مسئول هستند گفت: اگرچه فعالیت‌هایی برای تصفیه شیرابه پسماند سراوان و تصفیه سه لیتر در ثانیه شیرابه انجم شده، اما کافی نیست و باید به در هر ثانیه ۹ لیتر شیرابه برسد.

 

وی خواستار چاره‌اندیشی مسئولان در رفع آلودگی زیست محیطی رودخانه‌های رشت و تالاب انزلی شد و گفت: راهکارها درست و منطقی باشد نه مانند پروژه بایوجمی تالاب انزلی که ویرانگری آن بیش از اصلاح است.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه متولیان محیط زیست باید هشدارهای لازم را به مسئولان بدهند گفت: محیط زیست گیلان تشکیل اتاق فکر را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

کد خبر 935947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha