۱۳۰۰ طرح توانمندسازی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی اجرا می شود

مدنی گفت: امسال در بحث توانمندسازی و اشتغالزایی اجرای یک هزار و ۳۰۰ طرح با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است که برای سه هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدامیرحسین مدنی» عصر امروز (۱۷خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ویژه بنیاد برکت در سال‌های اخیر خدمات گسترده ای را در سراسر کشور داشته است که خراسان جنوبی نیز یکی از استان های هدف بوده است.

 

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی اقتصادی در بخش توسعه کارآفرینی و اشتغازایی تاکنون ۴۳۴ طرح در خراسان جنوبی اجرا شده است، گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری ۲۶۸ میلیارد تومانی دارای ظرفیت اشتغال ۱۲ هزار و ۵۷۵ نفر است.

 

وی ادامه داد: از این طرح های اشتغالزایی در استان تعداد ۱۲ طرح بنگاه محور با هزینه کرد ۲۰۲ میلیارد تومان بوده که یک هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت اشتغال داشته است.

 

مدنی با بیان اینکه ۴۱۰ طرح اشتغالزایی نیز اجتماع محور بوده است، افزود: این طرح ها ظرفیت اشتغال آن یک هزار و ۱۴۸ نفر بوده که در این زمینه ۴۳ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شده است.

 

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه ۱۲ طرح اشتغال تسهیلات محور در استان اجرا شده، عنوان کرد: تاکنون در خراسان جنوبی ۷۸ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ۳۱ مدرسه، ۱۶ مسجد، بیمارستان، حسینیه، راه، کتابخانه، خانه عالم، مسکن محرومین و اماکن ورزشی به اعتبار ۳۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه ۳۴۶ طرح اشتغال اجتماع محور در دست اجرا است، گفت: این طرح ها با ۹۶۹ظرفیت اشتغال و سرمایه گذاری ۳۱ میلیارد تومان در حال پرداخت است.

 

مدنی به پایدارسازی اشتغال در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: همچنین امسال ۲۶ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل هفت مدرسه، هشت مسجد، بیمارستان، آبرسانی، بازسازی و تجهیز مدرسه و ساخت خانه عالم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دست اجرا است.

 

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: امسال در بحث توانمندسازی و اشتغالزایی اجرای یک هزار و ۳۰۰ طرح با اعتبار  ۱۱۷ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است که برای سه هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

وی به بازدید امروز از پروژه های بنیاد برکت در زمینه احیای قنوات، دکل های دیجیتال شبکه های تلویزیونی، پروژه های آبرسانی و ساخت مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه های بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا حدود ۷۰ درصد است.

 

مدنی از اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: در این راستا نیز تاکنون ۳۰۰ طرح اجرا و ۸۰۰ شتر تحویل مردم شده است و امیدواریم بحث تفاهم نامه بنیاد برکت و تعهداتش در این استان تا پایان امسال به اتمام می رسد.

 

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه منطقه نهبندان به عنوان منطقه ویژه برای بنیاد برکت انتخاب شده، ادامه داد: تکمیل و توسعه بیمارستان این شهرستان، راه اندزای فرستنده دیجیتال و پروژه های ورزشی ربای این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: سال گذشته بنیاد برکت ۲ هزار و ۴۲۳ پروژه عمرانی در سطح کشور به بهره برداری رساند و ۱۲۰ هزار شغل با اجرای ۴۰ هزار طرح در ۲۹ استان ایجاد کرد.

 

مدنی با اشاره اقدامات بنیاد برکت برای مقابله به شیوع ویروس کرونا، گفت: در این مدت بیش از ۶ میلیون ماسک توسط بنیاد برکت تولید شده است و یک کارخانه نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون ماسک فعالیت دارد.

 

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اینکه در بحث دارو و واکسن نیز ستاد اجرایی امام (ره) به صورت جدی ورود پیدا کرد، افزود: همچنین در بحث سلول درمانی و پلاسما درمانی و تولید کیت های تشخیص کرونا اقدامات خوبی انجام داده است.

 

وی با اشاره به برزگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه، گفت: در این راستا نیز تاکنون یک میلیون بسته معیشتی در سطح کشور توزیع شده است که سهم استان خراسان جنوبی ۱۷ هزار بسته معیشتی بوده است.

 

مدنی از توزیع چهار میلیون بسته پروتئینی در سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: در همین راستا ۴۰ هزار بسته پروتئینی در بین خانوار های نیازمند و آسیب دیده از کرونا در استان خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

 

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اینکه در حوزه حمایتی ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: سال گذشته طرح های بخش سرمایه گذاری ۳۰ هزار مورد بوده که امسال با افزایش دو برابری حدود ۶۰ هزار طرح با ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در سطح کشور اجرا می شود.

 

 

 

کد خبر 935992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha