آخر هفته ای پر حادثه برای نجاتگران هلال احمر گیلان

غلامی با اشاره به آخر هفته ای پر حادثه برای نجاتگران هلال احمر گیلان از تصادف زنجیره ای در آزاد راه قزوین-رشت تا غرق شدن پدر و پسر کرجی در دریای کاسپین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امرور(شنبه، ۱۷ خرداد)  در جمع خبرنگاران با اشاره به حـوادث روزهای آخر هفته گذشته، اظهار کرد: با توجه به آمادگی جمعیت هلال احمر استان گیلان در تعطیلات سه روز آخر هفته گذشته که هجوم مسافران را در استان گیلان شاهد بودیم، هفته پر حادثه ای را پشت سر گذاشتیم.



سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از تصادف زنجیره ای در آزاد راه قزوین - رشت تا غرق شدن پدر و پسر کرجی در دریای کاسپین خبر داد و گفت: جوان ۲۳ ساله شیرازی روز چهارشنبه( ۱۴ خرداد )غرق شد که این حادثه توسط اهالی منطقه دولت آباد به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر گیلان اعلام شد.

 

وی افزود: پس از دریافت خبر حادثه بلافاصه تیم های واکنش سریع به همراه لجستیک و تجهیزات لازم به محل وقوع حادثه اعزام شدند که پس از عملیات جستجو در کمتر از ۲۴ ساعت، جنازه فرد غرق شده در رودخانه سپیدرود در حوالی منطقه ماندابان رستم آباد شهرستان رودبار توسط نجاتگران هلال احمر پیدا و تحویل نیروی انتظامی شد.



غلامی همچنین به حادثه ایست قلبی جوان فومنی در ارتفاعات ماسوله اشاره و اظهار کرد: این حادثه نیز روز چهارشنبه( ۱۴ خرداد) رخ داد که طی آن یک جوان ۱۹ ساله فومنی ساکن تهران به همراه دو نفر از بستگانش که جهت گردش و تفریح به ارتفاعات ماسوله عزیمت کرده بودند، دچار حادثه ایست قلبی شد.



وی با بیان اینکه طی تماس بستگان این شخص با مرکز عملیات هلال احمر یک تیم امداد و نجات از جمعیت استان و دو تیم از جمعیت هلال احمر شهرستان فومن بلافاصله به ارتفاعات ماسوله اعزام شدند، ادامه داد: قبل از رسیدن تیم های امدادی متاسفانه جوان فومنی بر اثر ایست قلبی فوت کرده بود و تیم های امدادی پس از اقدامات لازم جسد را از ارتفاعات ماسوله منتقل کرده و تحویل نیروی انتظامی دادند.

 


غلامی با اشاره به اینکه بارها هشدارها و پیام های زیادی مبنی بر رعایت نکات ایمنی در این تعطیلات داده شده بود اما شاهد اتفاق های ناخوشایندی در سطح استان بودیم، از واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور کیاشهر به دستک خبر داد که در این حادثه پنج نفر مصدوم و یک نفر نیز توسط عوامل هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد و گفت: در انحراف خودروی سواری پیکان در محور توتکابن به بره سر نیز یک نفر مصدوم شد.



وی تصریح کرد: سقوط از ارتفاع در محور کوته کومه لوندویل منجر به حادثه دیدن سه نفر شد که در این حادثه یک نفر توسط نجاتگران پایگاه شهید صیادلر به مراکز درمانی انتقال یافت.


غلامی اضافه کرد: فردی ۸۳ نیز که در منطقه جنگلی سقالکسار گم شده بود توسط تیم واکنش سریع در کمتر از سه ساعت پیدا و تحویل خانواده اش شد.



وی بیان کرد: یک تصادف زنجیره ای نیز با برخورد پنج خودروی سواری و ۲ اتوبوس در محور آزادراه قزوین رشت به وقوع پیوست که منجر به حادثه دیدن ۱۳ نفر و یک نفر فوتی شد که ۲ نفر توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شدند.

 


غلامی از سقوط خودروی پراید به داخل رودخانه محور پونل به رضوانشهر نیز خبرداد و اضافه کرد: طی این حادثه یک نفر حادثه دیده، یک نفر مصدوم و یک نفر نیز توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.



وی اظهار کرد: یک پدر و پسر کرجی نیز روز جمعه گذشته (۱۶خرداد) در دریای کاسپین (چاف لنگرود) غرق شدند که طی این حادثه پدر نجات داده شد و در بیمارستان بستری است اما عوامل امدادی جمعیت هلال احمر در حال جستجوی پیکر نوجوان ۱۲ ساله کرجی هستند.



غلامی در ادامه ضمن توصیه به هموطنان و مسافرینی که استان گیلان را مقصد سفر خود انتخاب می کنند، گفت: مردم  حتما در مکان های مشخص طرح های ساحلی مبادرت به شنا کنند و کسانی که از عارضه بیماری های مختلف مخصوصا قلبی رنج می برند از عزیمت به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 935995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha