تمام قوانین که به هردلیل تاکنون مطرود مانده اند اجرایی می‌شوند

اسماعیلی با بیان اینکه تمام قوانین که به هردلیل تاکنون مطرود مانده اند اجرایی می‌شوند، گفت: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه، ریاست جدید، دستور دادند همه قوانین و احکامی که تا کنون به هر دلیل مطرود مانده و اجرایی نشده باید عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «غلامحسین اسماعیلی» شب گذشته (شنبه 17 خرداد) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره قوانین جدید قضایی به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه تمام قوانین که به هردلیل تاکنون مطرود مانده اند اجرایی می‌شوند، گفت: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه، ریاست جدید، دستور دادند همه قوانین و احکامی که تا کنون به هر دلیل مطرود مانده و اجرایی نشده باید عملیاتی شود.

 

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان هم که سالیان متمادی اجرایی نشده بود دستور عملیاتی شدن گرفت، گفت: قانون متهمین سیاسی هم در زمره قوانینی بود که گرچه همکاران قضایی به آن باور و اعتقاد داشتند اما در جایگاه عمل و اجرا مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

 

وی ادامه داد: در همین راستا ریاست قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای جامع دستوری موکد به اجرایی شدن قانون رسیدگی به جرم سیاسی و بررسی اتهامات کسانی که مشمول این قانون هستند صادر کردند و این بخشنامه از 17 خرداد به همه مجامع قضایی اعلام و تکلیف شده تا به جرائم سیاسی رسیدگی شود و لازم الاجرا است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه طبق این بخشنامه، میزان مجازات‌ها تغییری نمی‌کند، افزود: متهمان سیاسی از برخی امتیازات مانند تفکیک محل نگهداری آنها از سایر متهمین، عدم الزام پوشیدن لباس زندان، دارا بودن حق استفاده از نشریات، کتب و تلویزیون و حق ارتباط با خانواده‌ها برخوردارند.

 

وی در توضیح بیشتر درباره این بخشنامه گفت: این بخشنامه شامل همه کسانی که مشمول قانون جرم سیاسی باشند از قبیل​ با انگیزه اصلاح امور و بدون قصد براندازی نسبت به مقامات سیاسی و قوای سه گانه مملکت، وزرا، معاونین و دیگر مسئولین حکومتی و همچنین نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان توهین یا افترا نسبت دهند و نشر اکاذیب انجام دهند در حالی که هدف آن‌ا اصلاح امور است، خواهد بود./

کد خبر 936018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha