حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک در مسیر قرآنی پیشتاز است

حجت‌الاسلام دریکوند گفت: حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک یکی از حوزه‌های علمیه پیشتاز استان خوزستان در مسیر قرآنی است و به‌صورت تخصصی در مباحث قرآنی به انجام اقدامات مختلفی می‌پردازد.

«حجت‌الاسلام مصطفی دریکوند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اهداف تشکیل حوزه‌های علمیه، طبق آیات قرآن اصل اولیه را تفقه در دین دانست و اظهار کرد: هدف طلاب و روحانیون از حضور در حوزه‌های علمیه، افزایش و بالا بردن فهم دینی و یادگیری مبانی و مسائل دینی است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک افزود: امروزه حوزه‌های علمیه در بخش‌های آموزشی، تهذیب و پژوهشی فعالیت می‌کنند و طلاب نیز با توجه به اهدافی که برای این حوزه‌ها ترسیم شده باید به فعالیت بپردازند.

 

وی اذعان داشت: تحصیل از پایه یکم تا دهم از اهداف آموزشی طلاب است و در بحث‌های تهذیبی حوزه‌های علمیه دروس اخلاق به‌صورت هفتگی برگزار می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام دریکوند تصریح کرد: مراسمات مختلفی در مناسبت‌های ویژه شهادت‌ها، ولادت‌ها، اعیاد و ملی مذهبی به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک با همکاری بسیج حوزه برای طلاب و روحانیون برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه زیرمجموعه معاونت تهذیب مباحث قرآنی، روایی و علوم حدیث پیگیری می‌شوند عنوان کرد: حوزه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک یکی از حوزه‌های علمیه پیشتاز استان خوزستان در مسیر قرآنی است و به‌صورت تخصصی در مباحث قرآنی به انجام اقدامات مختلفی می‌پردازد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک بیان کرد: تاکنون برای طلاب دوره‌هایی قرآنی همچون روخوانی، روانخوانی و تجوید برگزار شده که این دوره‌ها طلاب را به افرادی متخصص در بخش‌های مختلف قرآنی تبدیل کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک به‌عنوان یک حوزه قرآنی شناخته شد ادامه داد: در استان خوزستان ۲ حوزه قرآنی وجود دارد که طلاب در ابتدای ورود به حوزه‌های قرآنی در طی یک تا ۲ ماه بحث‌های قرآنی و تجوید خود را تقویت می‌کنند و بعد از آن وارد مسئله حفظ قرآن همراه با تفسیر و قرائت می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام دریکوند اضافه کرد: حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک سال ۹۸ در مسائل جهادی به‌ویژه کمک‌رسانی در سیل لرستان و خوزستان به‌عنوان حوزه علمیه نمونه جهادی در سطح کشور انتخاب شد و از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کلاس‌های حضوری که سبب پیگیری آموزش‌ها به‌صورت مجازی شد، طلاب از ابتدا به میدان کمک‌رسانی ورود کردند و به ارائه خدماتی از جمله تولید ماسک، دستکش، گان، ضدعفونی و گندزدایی و برگزاری رزمایش کمک مومنانه پرداختند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک یاد آور شد: ثبت‌نام این حوزه با در نظر گرفتن روحیه و منش حفظ قرآن و مسائل قرآنی صورت می‌گیرد و ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر را دارد که آخرین مهلت جهت ثبت‌نام ۲۰ خرداد است.

کد خبر 936066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha