کانون های مساجد بهترین مکان در جهت پیوند هنر و ارزش های متعالی است

آیت الله شعبانی در آیین رونمایی از سامانه اختصاصی فهما استان همدان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان در جهت پیوند بین هنر و ارزش های متعالی انسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله «حبیب الله شعبانی» پیش از ظهر امروز (18 خرداد) در آیین رو نمایی از سامانه اختصاصی فهما استان همدان گفت: امروزه دشمنان با برنامه ریزی منسجم و  با اسم هنر  تلاش می کنند بسیاری ازتهاجمات فرهنگی را ایجاد  کنند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود: در فرهنگ و ادبیات اسلامی بر خلاف آنچه در بعضی از فرهنگ‌های غربی وجود دارد به هر مقوله‌ای هنر اطلاق نمی‌شود، بلکه هنری که در ادبیات دینی ماست در جهت رشد مسیر کمال انسان است.

 

وی بیان کرد: امروزه در دنیای هستیم که نیروهای شیطانی توهمات خود را با ابزار هنر به نسل جوان القا می کنند و نسل جوان را در معرض آسیب ها و ناهنجاری های اخلاقی قرار می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در گذشته دانشگاه‌ها محل ایجاد شبهه برای جوانان بود، ابراز کرد: در شرایط کنونی جامعه، نوجوانان ۱۲ ساله با شبهات بسیاری روبرو هستند که این اتفاق بدین معنی است که دشمن یک گام به سمت جلو حرکت کرده و در بین نوجوانان رفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیشتر از پیش سنگین شده است، بیان کرد: امروز نیازمند کارهای تشکیلاتی و منسجم‌تر هستیم و باید در کنار اینگونه برنامه‌ها، جلساتی را برای چگونه فعال تر شدن کانون‌ها برگزار کنیم.

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: در عرضه صحبت‌های خودمان به جامعه و خصوصا نسل جوان نیاز به هنر داریم و یکی از مکان‌هایی که می‌تواند هم از نظر محتوایی و هم از نظر شکلی پیوندی را در این راستا ایجاد کند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی به تشریح لزوم ارتباط گیری کانون‌ها با هیات امنا، بسیج و مردم پرداخت و مطرح کرد: انتظاری که از کانون‌های فرهنگی وجود دارد این است که برای حضور نوجوانان برنامه ریزی جامعی داشته باشند.

 

آیت الله شعبانی مساجد را پایگاه اصلی تربیت در اسلام عنوان کرد و گفت: بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد همین کانون‌های فرهنگی هنری است و لذا انتظار می‌رود تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

کد خبر 936194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha