کارگروه موالید تشکیل می شود

رحمانی فضلی از تشکیل کارگروه موالید و ارایه گزارش های سه ماهه در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در حاشیه جلسه شورای عالی اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع این جلسه مربوط به جمعیت بود، گفت: این موضوع از سوی رهبر انقلاب نیز برای چندمین بار عنوان شد و اظهار نگرانی نسبت به روند باروری و روند سنی جمعیت ابراز کردند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع موالید از چند سال قبل هم مورد بحث واقع شده بود، گفت: دستگاه های متولی باید این مسئله را پیگیری کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش ارزیابی از دستگاه ها را ارایه کرده است اما متاسفانه ارزیابی هایی که ارایه شد، حاکی از تلاش و کوشش متناسب با برنامه جمعیت را نداشت.

 

رحمانی فضلی افزود: ثبت احوال گزارشی از روندها ارایه کرد. شورای انقلاب فرهنگی اقدامات خوبی در زمینه موالید انجام داد. وزارت بهداشت و ورزش هم اقداماتی انجام دادند و پیشنهاداتی برای تولید موالید ارایه کردند.

 

وزیر کشور افزود: مقرر شد که کارگروهی در زمینه موالید تشکیل شود و یک برنامه جامع تقسیم کار ملی با موضوع جمعیت و تعیین دستگاه های متولی، همکاران و دستگاه های مسئول مشخص شوند و تمام این سیاست های 14 گانه ابلاغیه مقام معظم رهبری و سیاست های تشویقی و اجرایی در آنجا تعیین شده و با زمان بندی و کار بتوانیم آنها را پیگیری کنیم.

 

رحمانی فضلی اظهار کرد: اولویت های تولید موالید فرزندآوری، تشویق به موالید، ازدواج، جلوگیری از طلاق، بحث ناباروری، موضوع آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مواردی است که باید در بستر یک پذیرش عمومی شکل بگیرد.

 

وزیر کشور اظهار کرد: بحثی در مورد سیاست های مورد استفاده در دنیا در موضوع تولید موالید مطرح شد. با تشکیل کارگروه و ارایه گزارش های سه ماهه امیدواریم بتوانیم دغدغه رهبری در این زمینه را رفع کنیم./

کد خبر 936195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha