تولید بیش از ۱۲۰۰ تن شلغم خارج از فصل در مرودشت

حبیبی با اشاره به تولید بیش از ۱۲۰۰ تن شلغم خارج از فصل در مرودشت، گفت: در سال زراعی جاری، کشاورزان بخش «سیدان» در مرودشت ۳۰ هکتار از زمین های خود را به کشت شلغم خارج از فصل اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید حبیبی»، امروز (یکشنبه 18 خرداد) از کشت شلغم خارج از فصل در رودشت خبر داد و با اشاره به تولید بیش از ۱۲۰۰ تن شلغم خارج از فصل در مرودشت، به خبرنگاران گفت: در سال زراعی جاری، کشاورزان بخش «سیدان» در مرودشت 30 هکتار از زمین های خود را به کشت شلغم خارج از فصل اختصاص داده اند.

کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی سیدان افزود: کشت شلغم خارج از فصل با هدف صادرات در اسفند سال گذشته انجام شده است و طول دوره رشد این گیاه حدود 75 روز است که از نیمه های خرداد برداشت آن آغاز شده است.

وی، کشت عادی و مرسوم و مناسب ترین زمان کشت شلغم را از اوایل شهریور تا اوایل مهر دانست و عنوان کرد: کوتاه بودن طول دوره رشد، درآمدزایی مناسب و کاهش مصرف آب از مزایایی کشت شلغم خارج از فصل است.

حبیبی ادامه داد: میزان بذر مصرفی برای کشت شلغم، سه کیلو گرم در هکتار است، به صورت مکانیزه کشت و به روش های نوین نیز آبیاری می شود.

این کارشناس با بیان اینکه متوسط عملکرد شلغم 35 تا 40 تن در هکتار است، گفت: عمده شلغم تولیدی برای صادرات به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بارگیری و ارسال می شود.

گفتنی است، کشت خارج از فصل شلغم در جهش تولید استان نقش موثری دارد.

کد خبر 936261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha