محیط بانان نیازمند حفاظت حقوقی هستند

تازیکه با بیان اینکه محیط بانان نیاز به حفاظت حقوقی دارند، گفت: گاهی اوقات محیط بانان در گشت زنی ها با شکارچیان غیرمجاز رو به رو می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسینعلی تازیکه» ظهر امروز(یکشنبه ۱۸ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پنجم ژوئن مصادف با 16 خرداد روز جهانی محیط زیست است و در کشور 17 الی 23 خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

 

مسئول روابط عمومی محیط زیست گلستان ادامه داد: امسال با شعار «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» به سراغ برنامه های هفته محیط زیست رفتیم.

 

تازیکه افزود: محیط بانان با عشق و علاقه به حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست می پردازند و شغل محیط بانی یک شغل بسیار سختی است و اگر عشق نباشد، محیط بانان نمی توانند در این شغل دوام بیاورند.

 

وی خاطرنشان کرد: محیط بانان در سرما و گرما به گشت زنی مشغول می شوند و گاهی در این گشت زنی ها با شکارچیان غیر مجاز رو به رو می شوند و گاهی این رو در رویی منجر به برخوردهایی نیز می شود.

 

مسئول روابط عمومی محیط زیست گلستان یادآور شد: 140 محیط بان در راه حفاظت از محیط زیست به شهادت رسیدند و یکی از این شهدا «شهید تاج محمد باش قره» است که در مهر ماه سال 97 به درجه شهادت رسیده است.

 

تازیکه متذکر شد: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط بان نیاز است اما ما از نظر استاندارد جهانی عقب هستیم و به ازای هر 6 هزار هکتار یک محیط بان داریم که این مهم کار نظارت بر عرصه های محیط زیست و منابع طبیعی را سخت تر می کند.

 

وی یادآور شد: از هموطنان درخواست داریم هر کدام به نوعی یک محیط بان باشند تا از عرصه های محیط زیست که امانت برای آیندگان است حفاظت کنیم.

 

مسئول روابط عمومی محیط زیست گلستان ابراز داشت: محیط بانان کمتر دیده شدند و نیازمند حفاظت قانونی دارند، 128 محیط بان در 28 پایگاه محیط بانی فعالیت می کنند و بیشترین وقت خود را در محیط کار می گذرانند.

 

کد خبر 936299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha