معرفی ۱۲۰۰  پرونده در قالب طرح مسکن محرومان گلستان به بانک

حسینی گفت: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب طرح ساخت مسکن محرومان در استان به بانک ها معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، «سیدمحمد حسینی» عصر امروز (یکشنبه ۱۸ خرداد) در مراسم بهره برداری از 65 هزارمین واحد مسکونی احداثی توسط بنیاد مسکن استان گلستان که با حضور استاندار گلستان انجام شد، اظهار کرد: در مجموع بنیاد مسکن در راستای محرومیت زدایی بحث تکمیل و احداث واحد محرومان را در دستور کار داریم که تاکنون سه هزار و 500 واحد در قالب  تسهیلات ارزان قیمت از محل حساب 100 امام و  تحت عنوان ودیعه مسکن در استان بهره مند شدند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان  ادامه داد: همچنین سه هزار و 360 واحد مسکونی نیز از محل تکمیل و تسهیلات بلاعوض حساب 100 امام در استان گلستان با کمک خیرین و مجموعه حساب 100 امام و کمک های دولت احداث شده است.

 

حسینی با اشاره به ساخت 196 واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول گلستانی یادآور شد: یک هزار و 500 واحد مسکونی تعمیرات از مصالح و اعتبارت نقدی که هبه شده بود انجام شده است.

 

وی متذکر شد: در سفر رئیس سازمان برنامه بودجه  به استان گلستان ساخت سه هزار واحد مسکونی برای محرومان در دستور کار قرار گرفته است که برای ساخت این واحدهای مسکونی 195 میلیارد تومان به استان تخصیص اعتبار شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان  بابیان اینکه ساخت این واحدهای مسکونی به اشتغال استان و ماندگاری مردم در روستاها کمک می کند، افزود: از 22 فروردین ماه چهار هزار نفر را برای مسکن محرومان شناسایی کردیم و با همکاری دهیاران توانستیم برای 80 درصد این افراد پروانه ساخت به صورت رایگان صادر کنیم.

 

حسینی متذکر شد: تمام افرادی که در قالب این طرح قرار می گیرند از 40 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بهره مند می شوند که برای این مهم تسهیلات با کارمزد چهار تا پنج درصد پرداخت می شود.

 

وی گفت: 25 میلیون تومان نیز به هر نفر در قالب این تسهیلات کمک بلاعوض می شود و تمام نقشه و نظارت ها برای ساخت این واحدهای مسکونی به صورت رایگان است و متوسط متراژ برای هر واحد مسکونی 60 متر در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان خاطرنشان کرد: بالغ بر یک هزار و 200 نفر تاکنون در قالب طرح ساخت مسکن محرومان در استان به بانک ها معرفی شدند و از این تسهیلات بهره مند شدند و 750 مورد پی کنی نیز تاکنون رقم خورده است و قول می دهیم تا دهه فجر امسال این سه هزار واحد استان گلستان به بهره برداری برسد.

 

حسینی ابراز داشت: در برنامه دوم توسعه صدور سند مالکیت واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن آغاز شده است و به نمایندگی از مردم تشکیل پرونده و نقشه برداری انجام می دهیم و با هزینه اندک و در کوتاه ترین زمان نسبت به صدور اسناد مالکیت اقدام می کنیم.

 

وی بیان کرد: تاکنون 98 هزار و 670 مورد سند در استان گلستان صادر شده است که 95 هزار مورد آن برای اسناد روستایی بوده است و در روستای دودانگه شهرستان گرگان تعدادی از اسناد مالکیت امروز با حضور استاندار تحویل مردم شد.

 

کد خبر 936374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha