وجود بروکراسی طولانی و نبود حمایت‌های نقدینگی از علل مهم خام فروشی معادن است

فرهنگی با بیان اینکه معدن در شرایط فعلی اقتصادی کشورمان، یکی از سکو‌های پرتاب بسیار موثر و تاثیرگذار و تعیین کننده است، گفت: وجود بروکراسی طولانی و نبود حمایت‌های نقدینگی از علل مهم خام فروشی معادن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «محمدحسین فرهنگی» شب گذشته (یکشنبه 18 خرداد) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به بررسی مشکلات موجود در حوزه معادن پرداخت و با بیان اینکه معدن در شرایط فعلی اقتصادی کشورمان، یکی از سکو‌های پرتاب بسیار موثر و تاثیرگذار و تعیین کننده است، گفت: وجود بروکراسی طولانی و نبود حمایت‌های نقدینگی از علل مهم خام فروشی معادن است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی خود درباره مشکلات موجود در بخش معادن گفت: نبود راهنمایی و ارشاد در کنار نبود اقدامات فنی، علمی و تحقیقاتی مربوط و نبود وجود مشوق ها، موجب خام فروشی معادن شده است.

 

وی با بیان اینکه نه تنها در معادن ساختمانی بلکه در دیگر معادن هم لازمه اینکه به سرعت به سمت اشتغالزایی، ارزش افزوده و درآمدزایی و تولید ثروت برویم، ابراز تاسف کرد که عمدتا به آسان‌ترین آن یعنی خام فروشی، متمرکز هستیم.

 

فرهنگی با اشاره به اینکه در ماده ۴۳ قانون برنامه توسعه، بروکراسی را کوتاه کردیم، گفت: بسیاری از اختیارات وزارتخانه را به استان‌ها اختصاص دادیم و شورای معادن استان تشکیل شد که در این شورا همه این نکات قابل حل است، اما آن تحرک لازم و حمایت‌های مورد نیاز وجود ندارد./

کد خبر 936430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha