کرونا و ایجاد فرصت‌های طلایی برای آموزش در عرصه مد و لباس

آرشام شیرزادیان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با کنترل شرایط متأثر از کرونا، حجم وسیعی از درخواست‌های مردم برای تأمین پوشاک را شاهد باشیم و این در حالی است که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک و صنایع خرد و کلان با تعدیل نیرو در دوره کرونا مواجه شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، شیوع کرونا از اسفند سال گذشته در کشور باعث شد که بسیاری از کسب و کارهای کوچکاز رونق بیفتند و بسیاری از بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک برای ادامه حیات تعدیل نیرو کنند، کارگاه های تولید پوشاک هم متاثر از شرایط دوران  کرونا بودند و در این شرایط زیان های بسیاری را متحمل شدند، تاثیرات کرونا بر فعالیت های حوزه مد و لباس را با «آرشام شیرزادیان» محقق حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

کرونا بر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در عرصه مد و لباس کشور تأثیرات مخربی داشت راه برون رفت از این شرایط را چگونه می بینید؟

 با توجه به ازسرگیری بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و به‌تبع آن اقتصادی، ارائه یک طرح اصولی برای برون‌رفت از تبعات اقتصادی کرونا یک ضرورت به شمار می‌رود و بر این اساس طی ماه‌های اخیر، بخش عمده‌ای از پژوهش‌های خود را بر این حوزه متمرکز کرده‌ایم و لازم است با تکیه‌بر این دست پیش‌زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی، دوران پسا کرونا را از بحران اقتصادی خارج سازیم.

آیا ارائه ایده های جدید از سوی فعالان بخش مد و لباس در همین راستا ضروری است؟

طیف وسیعی از افراد در زمره مدیران مزون‌ها، مدیران منابع مالی و انسانی و سایر مدیران در بخش‌های مختلف هستند که با ارائه ایده‌های جدید بتوانند این عرصه را با توجه به رکود و بحران ناشی از کرونا به سمت درستی هدایت کنند و بی‌شک دراین ‌بین منسوجات یکی از مهم‌ترین نقاط هدف است.

آیا شاهد رکود بازار پوشاک در سال جاری به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر هستیم؟

متأسفانه در پی اپیدمی کرونا، چرخ بسیاری از کارخانه‌های نساجی در ایام پیک کاری آن‌ها یعنی زمستان و بهار نچرخید و این تعطیلات موجب رکود بازار خواهد شد. لازم است مدیران و چهره‌های سرشناس در زمینه مدیریت بحران با قرار گرفتن در کنار کارآفرینانی که دارای بنیه‌های تجربی و اقتصادی قابل‌توجهی هستند، راهکارهای اصولی و هوشمندانه برای خروج از وضعیت به وجود آمده ارائه کنند. ما با تکیه‌بر مسئولیت اجتماعی خود و در سایه اجرای طرح موردنظر، بانک اطلاعاتی جامعی را از افراد آماده برای ورود به بازار کار در حوزه‌های مختلف دارا هستیم که علاوه بر شناسایی شدن، آموزش‌های لازم را نیز کسب کرده و آماده ورود به چرخه کسب‌وکار متأثر از کرونا هستند.

برای پیشگیری از ادامه بیشتر این بحران  باید چه اقداماتی صورت گیرد؟

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم برای جلوگیری از این بحران بیشتر، فرصت بیافرینیم و منابع انسانی آماده‌به‌کار را در زمان آمادگی این عرصه پس از شوک کرونا به کارآفرینان معرفی کنیم. این نیروها در فرصت مقتضی و در مدت‌زمان چندماهه تا پیش از فرارسیدن نیمه دوم سال، آموزش‌های لازم را دریافت کرده و ما به‌شدت امیدواریم که این حرکت مسیر این افراد را برای عقد قراردادهای کاری منضبط و قانونی با برندها و بخش صنعت فراهم آورد.

در این شرایط آموزش و تربیت نیروهای متخصص صنعت پوشاک کشور چقدر ضروری است؟

در این شرایط توجه هر چه بیشتر به موضوع آموزش و تربیت نیروهای متخصص در جریان هنر صنعت پوشاک کشور امری ضروری است، آموزش یک رکن اساسی در تحقق اهداف و چشم‌اندازهای گوناگون است و مادامی‌که نسبت به این امر آن‌گونه که باید و شاید احساس مسئولیت نداشته باشیم، جریانات پراکنده آموزشی موجب ارائه نکات علمی و تجربی به شکل سطحی می‌شوند و در ادامه کشف نیروی کارآمد و متخصص دشوار خواهد شد.

کد خبر 936560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha