چراغ سبز مشروط دولت آفریقای جنوبی برای بازگشایی مساجد

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی برای بازگشایی مساجد و دیگر مکان های عبادی در این کشور چراغ سبز نشان داده است به شرط اینکه بتوانند خویش انضباطی های مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به طور کامل رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newvision»،رئیس جمهوری آفریقای جنوبی برای بازگشایی مساجد و دیگر مکان های عبادی در این کشور چراغ سبز نشان داده است به شرط اینکه بتوانند خویش انضباطی های مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به طور کامل رعایت کنند.

 

در این شرایط تعداد کمی از مساجد اقدام به بازگشایی درهای خود کرده اند چرا که بسیاری از نمازگزاران برای بازگشت به مساجد به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا تردید دارند.

 

این تردید در میان مسیحیانی که می خواهند برای عبادت وارد کلیسا شوند نیز وجود دارد.

 

کشیش «سیلوین مالیندوا» در این باره گفت: در اولین روز بازگشایی کلیسا تعداد افرادی که برای عبادت آمده بودند بسیار محدود بود و مانند همیشه نبود.

 

وی افزود: بسیاری از مردم هنوز برای آمدن به کلیساها تردید دارند.

 

در منطقه پر ازدحام ژوهانسبورگ هم برخی از کلیساهای کوچک تحت قوانین سختگیرانه دولتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی درهای خود را به روی عبادت کنندگان باز کردند.

 

در روز جمعه بسیاری از مساجد آفریقای جنوبی میزبان اولین نمازگزاران خود پس از حدود بیش از دو ماه بودند اما تعداد نمازگزاران بسیار کم بود.

 

یکی از نمازگزاران در این باره گفت: ما معمولا برای برگزاری نماز جماعت شانه به شانه هم می ایستادیم اما حالا باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و با حضور تعداد کمی از نمازگزاران در مساجد این امر به خودی خود محقق می شود.

کد خبر 936569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha