برپایی نمایشگاه حیات وحش در ملایر همزمان با هفته محیط زیست

نجاری گفت: همزمان با هفته محیط زیست نمایشگاه عکس حیات وحش در ملایر برپا شد.

«عباس نجاری» در گفت و گو با خبرنگار  شبستان در ملایر با  تبریک هفته محیط زیست  گفت: شهرستان ملایر دارای مناطق حفاظت شده لشگر در و گلپر آباد و همچنین منطقه شکار ممنوع تالاب آق گل،زند و علوی است.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با اشاره به اینکه وضعیت زیست محیطی  ملایر نسبت به   گذشته بهتر شده افزود: البته تا رسیدن  به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و این خود نیازمند فرهنگ سازی است.


وی با اشاره به هفته محیط زیست از ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه افزود: برنامه های مختلفی در سطح شهرستان ملایر در این هفته در حال برگزاری است .


وی از  افتتاح تابلوی نمایشگر کیفیت هوای شهرستان ملایر به عنوان دومین تابلو نمایشگر کیفیت هوا بعد از شهرستان همدان  خبر داد و افزود:  است که در ملایر امروز و به مناسبت هفته محیط زیست این تابلو در واقع کیفیت و شاخص های هوا از جمله آلودگی را نشان می‌دهد اگر هوا سالم باشد نمایشگر وضعیت سبز و در غیر سالم بودن هوا وضعیت  قرمز را نشان می‌دهد که در این صورت وضعیت  هشدار بوده و به کمیته  اضطرار استان همدان اطلاع رسانی می‌شود .


وی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح از سوی اداره محیط زیست استان همدان حدود ۷۰ میلیون تومان بوده است  اضافه کرد:  در واقع این طرح با مشارکت و همراهی شهرداری ملایر  اجرا شده و نمایش این اطلاعات باعث می‌شود تا مردم نسبت به حفظ هوای پاک و محیط زیست کمک بیشتری داشته باشند .


 
رئیس حفاظت محیط زیست ملایر  همچنین از  برپایی   اولین نمایشگاه حیات وحش شهرستان ملایر در هفته محیط زیست ملایر خبر داد و تصریح کرد: همه عکس های آن از حیات وحش مناطق مختلف شهرستان تهیه شده است.


نجاری با بیان اینکه این عکسها توسط هنرمند ملایری  آقای  شبیری تهیه شده افزود:  در این نمایشگاه   ۱۲۰ تابلو از عکس های حیات وحش و تعدادی تابلوی نقاشی  حیات وحش از یک هنرمند ملایری از ۱۸ تا ۲۳ در سرای فرهنگ و هنر در خیابان شهید رجایی آماده بازدید عموم است.


وی همچنین با اشاره به اینکه اختتامیه این نمایشگاه در پارک سیفیه  و با حضور مسوولان و مردم در ۲۳ خرداد  برگزار می‌شود گفت:  برگزاری مسابقه حفظ محیط زیست در رشته های مختلف در فضای مجازی‌ ،  بازدید از مناطق حفاظت شده توسط مسوولان و تقدیر از محیط بانان   ‌، دیدار با خانواده شهدای محیط زیست و تقدیر  از خانواده‌های این عزیزان ، و. کارگروه پسماند و...،. از مهمترین برنامه‌های هفته محیط زیست در ملایر است.


 

کد خبر 936604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha