شهردار سابق دوبی به سیم آخر زد/علنی شدن ارتباط با اسرائیل

داحی خلفان تمیم ، رئیس پلیس پیشین شهر دبی پس از فراخواندن کشورهای عربی خلیج فارس برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل ، جنجال برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، داحی خلفان تمیم ، رئیس پلیس پیشین شهر دبی پس از فراخواندن کشورهای عربی خلیج فارس برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل ، جنجال برانگیخته است.

 

کانال 12 خبر روز شنبه گزارش داد ، در سلسله توئیت های توهین آمیز آخر هفته ، خلفان از کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورهای عربی خواست تا اعتراف کنند که می خواهند روابط دیپلماتیک باز با اسرائیل برقرار کنند.

 

وی گفت: حقیقت این است که به رسمیت شناختن اسرائیل ، بی معنی نیست. چه کسانی هستند که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ فکر می کنند یهودیان از کجا آمده اند؟ هاوایی؟

 

خلفان در توئیتی دیگر اعلام کرد که آماده بازدید از سرزمین های اشغالی فلسطین است و این کار را قبل از بازدید از قطر انجام می داد.

 

وی گفت: اگر صلح با اسرائیل اتفاق بیفتد و پس از آن آشتی با قطر انجام شود ، من اسرائیل خواهم رفت و حتی اگر آنها بگویند کعبه در آنجا است ، به قطر نمی روم.

 

خلفان افزود: همه کشورهای عربی ، امارات و عربستان سعودی اسرائیل را پذیرفته اند و می خواهند روابط خود را با اسرائیل علنی کنند.

 

توییت های خلفان با خشم گسترده ای در سراسر جهان عرب روبرو شده است. خلفان به عنوان منتقد سرسخت فلسطینی ها و حامی مشتاق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شناخته می شود.

 

امارات هیچ رابطه دیپلماتیک با اسرائیل ندارد ، اما در سالهای اخیر از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر حمایت کرده و سایر کشورهای عربی را نیز به این کار ترغیب کرده است.

کد خبر 936618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha